Avatar billede faxholm Nybegynder
03. februar 2002 - 20:13 Der er 5 kommentarer

Opdatere tekst

I dette script får jeg tekst ind i et textarea fra en database.
Mit spørgsmål er så, hvad skal der til for at jeg også kan
opdatere teksten i databasen i det samme script.

<html>
<head>
    <title>Update.asp</title>
</head>
<body>

<form action="Update.asp" method="post">
<%
'Database: Tekst.mdb  -  Tabel: fritekst  -  Kolonner: Note01 + Note02
'Opretter forbindelse
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("Tekst.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * from fritekst"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

    Response.Write "<textarea name='Note01'>" & rs("Note01") & "</textarea>"
    Response.Write "<textarea name='Note02'>" & rs("Note02") & "</textarea>"

'Luk forbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<br><input type="submit" value="Gem">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
03. februar 2002 - 20:16 #1
stort set det samme som når du sætter dataene ind i databasen... eneste forskel er at du i stedet for almindelig "INSERT INTO" sql-sætning skal bruge en "UPDATE"-sql der kan se sådan ud;

Update tabelnavn Set kolonne1 = 'værdi1' , kolonne2 = 'værdi2' Where betingelse
Avatar billede faxholm Nybegynder
04. februar 2002 - 17:06 #2
Kan jeg få det illustreret i koden fordi jeg kan ikke få det til at virke.
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2002 - 17:14 #3
på din update.asp skal din sql sikkert se nogenlunde sådan ud;

UPDATE fritekst SET note01 = '" & request.form("note01") & "', note02 = '" & request.form("note01") & "' WHERE id = " & request.form("id") & ""

dette kræver at du i din form på den side du skriver laver et element (fx et hidden formfelt) hvor id'et til den pågældende tekst bliver lagt

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion22.asp
Avatar billede faxholm Nybegynder
04. februar 2002 - 18:41 #4
Ligegyldigt hvad jeg gør så virker det bare ikke jeg ved ikke hvad jeg gør forkert men jeg vil være rigtig glad hvis du kunne få det til at virke i mit script.
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2002 - 18:50 #5
hvad sker eller sker der ikke når du forsøger?