Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 16:22 Der er 12 kommentarer

load igen igen...

nå til jer der var på igår og ikke forstod en skid af hvad jeg skrev er jeg nu fresh igen, og her er mit problem på en forståelig måde ;-)

mine knappers action:
_______________________________________________________
on (press, release) {
    _root.textbox.text = "loader...";
    loadVariablesNum ("engine.asp?page_type=profil", 0, "POST");
}
_______________________________________________________
mit asp:
_______________________________________________________
<%
page_type = request.form("page_type")

    set conn = server.createobject("adodb.connection")
        conn.open "provider=microsoft.jet.oledb.4.0;data source=" & server.mappath("db/data_container.mdb")
            sql = "select * from [content] where [type_] = '"& page_type &"'"
    set rs = conn.execute(sql)

if not rs.eof then
    rs.movefirst

if err.number = 0 then
        response.write "_root.textbox.text=" & server.urlencode(replace(rs("body_"),vbcrlf,"<br>" & vbcrlf)) & "<br><br><br>" & server.urlencode(rs("head_"))
else
    response.write "_root.textbox.text=error"
end if
conn.close
    set conn = nothing
%>
________________________________________________________
kan i se hvorfor at flash ikke udskriver det den får tilbage fra engine.asp?
når jeg trykker på knappen står der load i mit txtfield, men det som kommer tilbage fra engine.asp viser sig aldrig...
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. februar 2002 - 16:33 #1
Der skulle da gerne stå "loader..." i dit tekstfelt!

Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor du bruger loadVariablesNum() når dataen skal bruges i mc textbox

Prøv at forenkle opgaven lidt fks.

on (press, release) {
  _root.textbox.text = "loader...";
  loadVariables ("engine.asp?page_type=profil", _root["textbox"], "POST");
}

og din asp fil skal så blot skrive to mulige outputs

"text=connectOK"

eller

"text=error"

mvh geo
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 16:43 #2
der kommer stadig intet ny text ind når jeg trykker, på en knap...
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 16:44 #3
der står loader...men der kommer ikke noget nyt ud..
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. februar 2002 - 16:46 #4
er stien til engine.asp korrekt ?
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 16:48 #5
jeps, både movie, og engine.asp ligger root
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. februar 2002 - 16:55 #6
Kan du sende filerne til mig, gerne som en zipped mappe?
geo@lingoman.dk
husk brugernavn og ref http://www.eksperten.dk/spm/167604 i body så jeg kan holde styr på det
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. februar 2002 - 17:16 #7
filerne er modtaget.. giv mig lige en halv time da jeg netop har fået tilsendt en rettelse fra en kunde, så skal jeg nok vende tilbage igen
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 17:17 #8
tak...
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 19:23 #9
hmmmmm, nu er det 2 timer siden du skrev at du ville kigge på det...tag ikke denne kommentar som at jeg ikke sætter pris på din hjælp...men jeg sidder kun og venter på det, og det er sgu begyndt at blive lidt kedeligt at sidde og refreshe hele tiden...
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. februar 2002 - 19:28 #10
Jeg er ked af det hvis du har spildt din tid på at vente. Jeg kan desværre ikke tilbyde dig hjælp før jeg er færdig med opgaven. En anden må så overtage herfra. Jeg giver besked til dig når jeg er klar igen hvis du ikke har fået løst dit problem inden da.
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 19:28 #11
ok.....
Avatar billede lingoman Nybegynder
04. februar 2002 - 16:29 #12
Du har vist løst problemet selv ved at bruge "GET" i stedet for "POST" men har du ikke lavet andre ændringer ?