Avatar billede hillmann Nybegynder
03. februar 2002 - 15:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nero Burning.

Hej derude,

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan man brænder DVD film ved hjælp af Nero burning -  jeg kan se funktionen er der, men jeg ved bare ikke hvordan man skal gøre det - håber på lidt hjælp fra jer derude. Gerne en beskrivelse af processen fra a til z for hele kopieringen og omkodningen.

På forhånd tak.
Avatar billede trafwoo Nybegynder
03. februar 2002 - 15:09 #1
Først og fremmest vil jeg gerne vide om du har en DVD brænder(sådan en koster ca. 9000 kr.)

Har du det????

eller har du bare en normal brænder? for hvis du har det er det umuligt.
Avatar billede rebecca Novice
03. februar 2002 - 15:15 #2
kig i Nero's hjælpefiler eller på deres hjemmeside www.ahead.de der kan du måske finde noget.
Mvh.Rebecca
ps....men som trafwoo siger kræver det at du har en brænder der kan brænde dvd
Avatar billede hillmann Nybegynder
03. februar 2002 - 15:21 #3
Tak Rebecca og trafwoo...

Men jeg har ladet mig fortælle at man Ripper filerne fra DVD'en omkoder dem til MPEG og derefter til DVD format, jeg har dvd i pc'en samt brænder dette burde være nok - kan i så hjælpe?....i hope so :-).
Avatar billede trafwoo Nybegynder
03. februar 2002 - 15:45 #4
Du har et dvd drev der kan afspille filerne, en brænder der kan brænde normale cd'er.

Bare fordi man har det kan man ikke brænde DVD'er du skal have en dvdbrænder.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 15:46 #5
Jeg kan forestille mig at du gerne vil rippe en DVD film til DivX format, som kan afspilles fra din Harddisk.

Prøv:
http://go.to/flaskmpeg

Og læs her:
http://nickyguides.digital-digest.com/smartrip.htm
og
http://www.divx-digest.com/software/index.html
Avatar billede hillmann Nybegynder
03. februar 2002 - 16:14 #6
Lige præcis Blackadder. og jeg vil ikke bare kunne afspille den fra harddisken men også brænde den, så en almindelig dvd afspiller kan afspille den....kan det lade sig gøre, for den vil jo fylde flere skiver, ik sandt?. Håber du kan hjælpe mig, hvis altså du kender noget til det...

På forhånd tak - håber at høre fra dig igen..
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 21:28 #7
Når du ripper til DivX format, komprimerer du DVD filmen så den kommer til at fylde betydeligt mindre end en fuld DVD. Typisk 1 eller 2 CD-ROM'er.

Jeg har ladet mig fortælle at det anbefalede værktøj er flaskmpeg eller smartripper, se tidligere svar.

Jeg har ikke selv prøvet at rippe en DVD, men jeg har fået anbefalet følgende side, hvis man er begynder indenfor området.
http://nickyguides.digital-digest.com/smartrip.htm

Vær opmærksom på at det er en langsomlig proces, selv på en hurtig maskine. Det kan typisk tage 10 - 12 timer at udføre komprimereingen.
Hvis du har flere spørgsmål til det, skal jeg prøve at finde noget mere information.

Held og lykke med det.
Avatar billede zliber Nybegynder
07. februar 2002 - 05:04 #8
Man kan ikke brænde DVD`er på en almindelig brænder - Der skal en DVD-brænder til og sådan en fyr koster klejner!!! Har du ikke sådan en - Så er svaret: Opgiv eller få den store tegnebog frem ;)
Avatar billede cluq Nybegynder
19. februar 2002 - 11:48 #9
FlaskMpeg ripper DVD'en fra DVD format til mpg. Derefter kan du bruge VirtualDub til at lave mpg'en til divx.
Avatar billede stensiggaard Nybegynder
25. februar 2002 - 20:38 #10
men divx kan ikke afspilles på en DVD-afspiller. Den nyeste version af Nero Bruning Rom kan brænde mpeg-film til vcdformat, som så kan afspilles på en DVD-afspiller
Avatar billede hillmann Nybegynder
26. februar 2002 - 10:09 #11
til Stensiggaard.

kan du fortælle mig hvordan man gør fra a-z?.
Avatar billede etomsen Nybegynder
18. juli 2002 - 15:42 #12
du skal bruge et program der hedder dvdx hvis du ikke har en dvd brænder den ripper din dvd film til vcd eller svcd så du kan brænde det med nero burning
en normal dvd film kommer til at fylde ca 3 cdér
du kan hente dvdx her: http://download.com.com/redir?pid=10119364&merid=85925&mfgid=85925&ltype=dl_dlnow&lop=link&edId=3&siteId=4&oId=3000-2194-10119364&ontId=2194&destUrl=%2F3001-2194-10119364.html
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2003 - 19:44 #13
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:31 #14
måske tid at lukke