Avatar billede adada Nybegynder
03. februar 2002 - 11:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af win2kads

Jeg skulle til at formatere min server for første gang, og jeg troede bare jeg kunne formatere, som man gør i win98, og det gik også godt nok med format c:, men da jeg har formateret mit c:, og har installeret mit win2kads, så finder jeg ud af at den bare har gendanet den gamle konfiguration af win2kadv, og det var ikke meningen, da jeg ville have en ny installation ind, og nu har jeg prøvet at formatere og installere nogle gange, og den bliver ved med gendanne. Hvordan for jeg den til at lade være med at gendanne.

Avatar billede nopper Praktikant
03. februar 2002 - 11:58 #1
Det er et problem jeg tit har været ude for. Jeg har løst det ved at fdiske min harddisk med en ny indelig eller ved at installere den i en ntfs ellet fat 32, altså modsat den gamle partition.
Avatar billede adada Nybegynder
03. februar 2002 - 12:09 #2
Ja, jeg har også fdisket min hardisk, men det er ikke en løsning, da jeg har en hardisk på 120gb, som tager sin tid og fdiske, og det tager sin tid, og koster mange data.
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 12:13 #3
Hvis din Win2K ADS er installeret på NTFS, kan du ikke formattere den fra en Win98 boot diskette med format C:

Drevet optræder slet ikke, da det er NTFS, og dermed er din installation slet ikke slettet.

Fdisk i stedet og slet partitionen.
Avatar billede oniel Nybegynder
03. februar 2002 - 12:13 #4
Under opstarten hvor man vælger hvor der skal installeres kan du da også bare delete partionen og derefter installere på den ubrugte plads - så vælger du vel at formatere i ntfs.
Avatar billede nopper Praktikant
03. februar 2002 - 12:15 #5
oniel har et godt svar.Det virker også.
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 12:16 #6
Du skal ikke slette hele harddisken, kun fjerne den partition du booter på. Eller er det EN stor harddisk??

Du kan evt. boote i recovery console og RENAME Windows kataloget. Desværre kan du ikke rename Program Files kataloget, da du ikke har rettigheder til det i recovery console. Men du kan måske slippe af sted med at gøre det inde fra Windows.

Så er proceduren:

Boot i Windows. Rename Program Files til noget andet.
Boot recovery console. Rename Windows til noget andet.
Boot på installations CD'en og vælg ny installation.

OK?
Avatar billede adada Nybegynder
03. februar 2002 - 12:18 #7
Min harddisk er NTFS
Avatar billede oniel Nybegynder
03. februar 2002 - 12:20 #8
Selv om der er flere partioner på HD virker mit svar stadig.
Avatar billede oniel Nybegynder
03. februar 2002 - 12:21 #9
Tilføjelse:

og de andre partioner forbliver intakte.
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 12:33 #10
Er det EN stor NTFS partition kan du benytte mit forslag.

Efter endt installation skal du så slette de renamede kataloger.
Avatar billede oniel Nybegynder
03. februar 2002 - 14:00 #11
karlslund:
Hmm - gad vide om man starter med at forsøge en "Format c:" hvis der er noget på c-drevet der skal bevares?? ;)