Avatar billede dp142 Nybegynder
03. februar 2002 - 11:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WAB Gateway, understøttes det af Tiscalli

Hej
Har netop skrevet min første WAB-side.
Har prøvet at loade den op på min hjemmeside hos Tiscalli. Men jeg kan ikke få det til at virke.
Har webhotel-3 løsning.

a) Kan man ikke bare lægge en index.xml på en vilkårlig URL og derefter wabbe ind på den?

b) Skal jeg selv installere en WAB-gateway er den gratis eller hvor finder jeg en sådan?
Avatar billede janegil Nybegynder
04. februar 2002 - 11:44 #1
a) Den skal nok hete index.wml, i så fall. Og web-verten din skal konfigurerer index.wml som et default dokumentnavn, og "text/vnd.wap.wml" som MIME-typen for ".wml". (Å sette "text/vnd.wap.wml" som MIME-type for ".xml" vil ødelegge for andre anvendelser av XML.)

b) WAP-gw er stort sett telefoneierens problem, ikke sideleverandørens. (Ett unntak er sider som krever sikkerhet, typisk banktjenester.) Er telefonen satt opp sp den kan WAPpe, bør den kunne WAPpe alle WML-sider.
Avatar billede janegil Nybegynder
04. februar 2002 - 11:46 #2
En annen sak er at vi nok beveger oss mot at XML namespace kommer til å erstatte MIME for XML-dokumenter. Men dette er en spådom, ikke et faktum.