Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:20 Der er 14 kommentarer

Compaq Deskpro 2000

Hejsa,

Jeg har lovet at montere en harddisk i ovennævnte computer, men jeg kan simpelthen ikke hitte ud af det :) Jeg har sat harddisken i, og forbundet den korrekt, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg gør for at sætte harddisken op så den kan bruges... forslag eller erfaringer?
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. februar 2002 - 10:22 #1
Hvis den er rigtigt jumpet og kablerne sidder rigtigt, skal du partisionere og formatere den før du kan bruge den.
Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:26 #2
nej det skal jeg nemlig ikke.... for hvis jeg prøver at boote fra en diskette, og prøver at køre fdisk, siger den bare "no harddisk found". Jeg ved nu, at man altid skal i bios og sætte hdd'en op... problemet er bare at jeg ikke kan "finde" den her..
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2002 - 10:26 #3
Det første du gør, er at gå i bios,sæt drevene til AUTO, derefter detekter du HDén i bios. Genstarter, smider en bootdisk i, start med cdrom, når den er færdig med at loade, skriv fdisk, lave de parttioner du har brug for, derefter formatrrer du, så skulle den være klar til diverse installationer.
Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:30 #4
Hehe... læs min besked :)
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2002 - 10:34 #5
Er det et gammelt bundkort, er det en ide, at sætte HD til LBA-mode, mange af de gamle kan kun køre i LBA mode. Det gør du også i bios.
Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:34 #6
ggrrr... læs nu min besked... JEG KAN IKKE KOMME I BIOS :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. februar 2002 - 10:35 #7
Prøv lige at chekke dine jumpere en gang mere.
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2002 - 10:37 #8
Når maskinen starter får du normalt en besked ang. hvad du skal gøre for, at komme i bios, normalt er det del, men nogle bruger F1 eller holder CTRL nede mens den booter, det står også i manualer for bundkortet.
Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:38 #9
Ok... jeg bøjer det i neon.... JEG VED GODT HVORDAN MAN FYSISK SÆTTER EN HDD I.... JEG KAN IKKE FINDE BIOS'EN OG DERFOR KAN JEG IKKE SÆTTE HDD'EN OP TIL BRUG
Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:38 #10
den besked var ikke til dig peet
Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:39 #11
ja, men jeg har ikke manualen for bundkortet :) Og problemet er, at det eneste som er synligt under boot, er en blålig skærm hvor der står compaq...
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2002 - 10:43 #12
Jeg kender ikke særlig meget til compaq, men ved mange har problemer med dem, også ang. bios, med lidt tålmodighed, får du sikkert et svar, der er mange her, der kender til dem. Prøv, at søg her efter COMPAQ, så er jeg sikker på, du får gevinst.
Avatar billede gimdner Nybegynder
03. februar 2002 - 10:44 #13
oki... takker :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 17:13 #14
Skal du aldrig have lukket spørgsmålet????