Avatar billede sunlight Nybegynder
02. februar 2002 - 20:16 Der er 13 kommentarer

2 styresystemer på samme pc...???

Hvofor kan det ikke lade sig gøre at have to styresystemer installeret på samme partionering på computeren.?
Jeg vil gerne have både Win XP Pro & Win ME installeret. Hvorfor kan det ikke lade sig gøre...???
Avatar billede taskmgr Nybegynder
02. februar 2002 - 20:18 #1
Du KAN simpelthen ikke have 2 styresystemer på samme partition. Sådan er det :o)
Avatar billede nico12 Nybegynder
02. februar 2002 - 20:21 #2
Du skal installere f.eks. win xp pro på c: drevet og win me på d: drevet. Når du gør det, får du lov til at vælge mellem det 2 systemer (dual-boot).

Jeg ved ikke hvorfor man ikke kan på samme partition.
Avatar billede rune_c Nybegynder
02. februar 2002 - 20:21 #3
Hvorfor vil du have ME når XP kan det samme + meget mere?

Hvorfor skal de ligge på samme partition?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2002 - 20:22 #4
Det kan godt lade sig gøre at have 2 styresystemer på samme partition - winme skal ind først derefter winxp.
Avatar billede nico12 Nybegynder
02. februar 2002 - 20:25 #5
john_stigers>> Hvis man kan have 2 styresystemer på samme partition, vil jeg godt vide hvordan?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2002 - 20:27 #6
nico12> det er beskrevet i mit første indlæg.
Avatar billede nico12 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:08 #7
Sletter man ikke de første styresystem man har installeret? Jeg har bar altid hørt, at man skal ligge hvert styresystem på hvert sit drev, men hvis du siger man kan, så tror jeg da på dig!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2002 - 21:24 #8
nico12> jeg glemte vist at sige at du faktisk har ret - delvist!
Det kan KUN lade sig gøre hvis et af dem er på et andet sprog - 2 styresystemer på samme sprog - det kan ikke lade sig gøre :)
Avatar billede sunlight Nybegynder
03. februar 2002 - 00:30 #9
Så det vil sige at jeg kan ikke have to styre systemer på hver sin harddisk & i samme sprog...??? Jeg skulle bruge Win ME til at spille DOS spil så som Championship Manager på. Så hvis jeg kun kan bruge en WINDOWS (og jeg vælger WIN XP) hvad kan jeg så gøre for at kunne spille mine gamle DOS spil. Kan man finde en slags emulator på nettet som kan gøre så jeg kan spille mine gamle DOS spil å Win XP...???
Avatar billede resten Nybegynder
03. februar 2002 - 06:44 #10
John stigers er du 100% sikker på man ikke kan lægge 2 systemer ind på samme partion på det samme sprog?
For så har jeg da lavet noget som ikke kunne lade sig gøre *GG*
Jeg har haft hele 3 indstalatoner (xp/DK) på samme partion og ved opstart kunne jeg så vælge hvilken en jeg ville benytte.
Der er jo også en hel side om flere systemer på samme partion i den guide som kommer frem når du booter op på din cdrom (xp)
Avatar billede sunlight Nybegynder
03. februar 2002 - 12:08 #11
Jeg har en Phinex Bios 4.5 (sikkert stavet forkert) og jeg kan altså ikke finde nogen mulighed for at boote fra to forskellige Windows. Hvad skal jeg gøre...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2002 - 12:30 #12
resten> ok - det kan lade sig gøre - men MS fraråder det da begge styresystemer vil oprette en mappe der hedder programmer - derved kan der let opstå problemer.
Avatar billede resten Nybegynder
03. februar 2002 - 13:20 #13
John stigers> der kan jeg ikke sige dig i mod da jeg ikke leged så meget med hvert system men jeg ville da prøve det igen en dag og så se :-)

Sunlight> Prøv at højre klikke på denne pc-klik på egenskaber-klik på avanceret-klik igen på indstillinger under system og genoprettelse sæt så din tid op hvor der står hvis oversigt over oprativestyresystemer.