Avatar billede rap-rap Nybegynder
02. februar 2002 - 16:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

zyxel prestige 641/Boomtown ADSL/Opsætning

Kan en zyxel prestige 641 router bruges til en Boomtown ADSL ???, og hvordan med opsætningen af den, til den type forbindelse. Nogen der kan smide en hjælpende hånd her, da jeg er ret træt af min nuværende Stofa forbindelse.

Avatar billede nielsvp Nybegynder
04. februar 2002 - 19:41 #1
ADSL bliver idag leveret med Ethernet udgang direkte fra modem'et.
Så hvis det ikke er en med ATM stik du har, så vil det virke ja.
TDC bruger AA5, PPoE verificering, og det kan 641'eren godt.
Avatar billede -2000haj Nybegynder
04. februar 2002 - 20:20 #2
Nej det er ikke sikkert men hvorfor lige en 641.

TDC levere alt med Ethernet grænseflade og de betyder at du kan bruge en ganske alm. ethernet/ethernet router og det er 641 ikke. men fx. 314 den har enda indbygget en 4 ports switch. Jeg er igang med at skrive en test om den selv samme router. Og jeg er meget begejstret for den.

Og med henvisning fra spm 166142 så har jeg lige snakket med ham og det viste sig at der var et kabel der var defekt. Men det havde han fundet ud af. Men jeg er ikke så meget på eksperten i weekenden. Der roder jeg ikke så meget med edb :))

Men jeg er da villig til at hjælpe dig rap-rap. Har du bestilt en ADSL fra TDC eller tænker du over det eller har du den allerede. ?
Avatar billede rap-rap Nybegynder
04. februar 2002 - 23:41 #3
Inden jeg giver de endelige Point vil jeg da lige høre om noget, stikket mod modemet er et "tlf(RJ11 mener jeg det hedder)" stik, med teksten ADSL. Er det ikke den direkte linie ud af huset så(modemlinien). Ja jeg er ret newbi inden for området.
-2000haj jeg har ikke bestilt endnu, men jeg tager den BT uden router, og dutter den 641 ikke, jamen så må jeg i samråd med "finansministeren" inde i stuen, alle råd tages imod med fremstrakt hånd. så må den forbindelse kører uden router indtil jeg har råd til at købe en
Avatar billede rap-rap Nybegynder
08. februar 2002 - 20:37 #4
Svar lige da i begge på en måde havde ret, men -2000haj du havde fat i det meste kan jeg sige nu da jeg har undersøgt sagen nærmere, så jeg vil dele pointene med 2/3 til -2000haj og resten til nielsvp, da jeg blev informeret om nogle ting ang. TDC's kommunikation. Tak skal i have, men svar lige så i kan få jeres tjente point
Avatar billede nielsvp Nybegynder
12. februar 2002 - 17:29 #5
Hej rap-rap.

Hvis du tager en "gør det selv" pakke fra TDC så får du ganske enkelt et alm 3bens tlf stik til at smide i stikket.
HUSK at så skal ADSL modem'et kobles på det FØRSTE stik der går ind i jeres hus. Hvis du vil have det lavet om, så skal du have en "Godt i gang" pakke hvor der kommer en tekniker ud og flytter stikket til den ønskede placering.
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 14:45 #6
Heiii
så har jeg selv fundet ud af det.
hvis lige netop denne model skal kunne med BoomTown, så skal DSLAM'en omprogrameres fra TDC's side, så det kan jeg nok godt glemme, så nu leder jeg efter en anden router som har en siemens eller ericson chip i, ellers kan man godt glemme det, men igen, tusinder tak for hjælpen med at løse dette problem.
så det var faktisk begge dele, både ja og nej *GG*, NU har jeg tdc/boomtown rendene som ISP, og det kører bare, til modsat mit skodofa.