Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote? BIOS password?

Hey...

Vi har formateret en maskine, efter store problemer med Windows ME i går, og hele natten på en maskine med 96 SD RAM.

Vi har så formateret c: på en boot disk, og så rebootet. Jeg booter så på boot disken, men den finder ikke cd-rom drevet ved at jeg skriver "d:" f.eks. eller "e:". Der er kun en partition - jeg har tjekket med fdisk.

Der sidder to cd drev i... der er brænder, DVD og cdrom i de respektive, men jeg aner ikke hvilke. Hvad gør jeg? Hvordan finder jeg ud af hvad cd-rom drevene hedder?

Jeg kan ikke boote op fra en Win2000 cd, fordi den spørg om BIOS password. Min ven hævder, at han ikke har sat det på, og hvis det passer, så er det Amitech, som har sat det på fra starten.. help!?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 15:07 #1
vedr. bios password

har du prøvet

Amitech
1234567
bios
modelnr

ringet til amitech, da de SKAL oplyse BIOS PW!
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:09 #2
Kan ikke ringe til dem - de har lukket i weekenden. Er der ikke en kommando til at se drevene?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 15:16 #3
hvilken Bootdisk bruger du?
en Win95?

du skal minum bruge Win98SE eller WinME og vælge med CDrom support!

det skulle vel aldrig være SCSI dreve=
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:17 #4
Det er en gammel Win95.. har du et direkte link til en Win98 boot?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
02. februar 2002 - 15:19 #6
Jeg mener at den skal indlæse driveren i config.sys eller i autoexec.bat.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:20 #7
At den skal indlæse den?
Avatar billede stormtrack Nybegynder
02. februar 2002 - 15:27 #8
Mht. Bios password kan du pille batteriet ud på motherboardet og lægge en skruetrækker ell. anden metal genstand imellem lederne i batteriholderen på den måde kan man nulstille BIOS og så er man sikker på at der ikke er password på

Venligst

Jacob
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:31 #9
Ok... jeg har nu hentet Win 98 boot disken, og den har fundet r:. Så sætter jeg den til install, men så står den og siger, at den scanner registreringsdatabasen, men der sker ikke mere?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 15:33 #10
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:34 #11
Ja jeg er. Jeg har formateret den med en win95 boot. Og den står til FAT32
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:43 #12
Altså... nu har jeg fundet cd-rom'en. Nu siger den, at Windows kræver 700.000 byte eller nod i den stil, hvis jeg booter på "http://www.user-friendly.net/ftp/pub/Boot%20Disks/boot98se.exe" den bootdisk, og så finder r:, og skriver "install"...

Hvis jeg booter på den, og så sætter Win2000 cd'en i, og skriver "setup", så siger den, at den ikke vil køre i DOS, og hvis jeg går ind i "i386" og kører WinNT, siger den, at den ikke kan finde nogen swap fil. :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 15:44 #13
du skal lave W2K boot diskette!!!!!!!!

under mappen boot, på W2k cd'en er der et sted hvor du kan lave de 4 Bootdisketter til W2K
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:52 #14
De 4??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 15:52 #15
W2K skal bruge 4 Bootdisketter for at starte!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 15:54 #16
sæt W2K CD'en i PC'en, gå ind under mappen Bootdisk, og kør makeboot.exe så skal den bruge 4 disketter, også laver den disketterne, og du booter på den første diskette!
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 15:54 #17
ok - har lige en idé... prøver det bagefter
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 20:01 #18
Sorry for ventetiden - den virker nu.

Jeg skulle boote på Win98 cd'en, og så formarere fra den, så ville den godt installere Windows 98. Tak for hjælpen gutter.

Tak til rkhdk, dit svar får pointene. Også tak til dis stormtrack.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 20:28 #19
Takker fro pointz! ;o)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 20:58 #20
Takker for hjælpen.