Avatar billede graae Nybegynder
10. maj 2000 - 16:51 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

pyramidespil ?..

http://www.GetConnected.dk/website.asp?id=1070

er ovenstående pyramidespil !.. er selv tilmeldt fordi jeg fik det gratis, men er det pyramidespil ??

er ikke selv i stand til at afgøre det, for på en måde sælger de jo et produkt !.. nemlig hjemmesiden med en såkaldt guide !.. såå ... er det ulovligt ??
Avatar billede graae Nybegynder
10. maj 2000 - 16:52 #1
... mener i ikke at det er pyramidespil så tilmeld jeg på ovenstående link, for så får jeg vist nok 40 kroner ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2000 - 17:29 #2
Lad os lige høre om det "virker"... Nej, jeg gider ikke tilmelde mig!
Avatar billede fagbog Nybegynder
10. maj 2000 - 17:38 #3
graae -->

Det er en form for pyramidespil der er tale om
da de tager betaling for et medlemskab og det er ulovligt,
men havde det været gratis var det helt lovligt.

Mvh

Fagbog
Avatar billede graae Nybegynder
10. maj 2000 - 17:58 #4
... man får pengene, det er jeg sikker på, da jeg kender personen bag, og at det overhovedet ikke er ment som en ulovlighed !..

men vil gerne vide om det er lovligt eller ulovligt !?..
Avatar billede graae Nybegynder
10. maj 2000 - 18:00 #5
... det er da ikke ulovligt at tage betaling for et medlemsskab ...

spørgsmålet er vel om det er ulovligt at lave sådan noget når der ikke sælges et produkt !?..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. maj 2000 - 18:21 #6
Man må da sige at det er en fin måde for GetConnected.dk at tjene penge...

For hver person der tilmelder sig får de
59 kr. og referrer personen 40 kr.

Umiddelbart ville jeg sige det var en form for pyramide spil, men på en måde ikke, da pyramide spil oftest kun kan betale sig for dem i toppen af "pyramiden", men her er der jo ligefrem "garanti" for at du tjener penge ..

Og 99 kr. er jo ikke lige den store formue hvis det nu alligevel skulle slå fejl ..
Avatar billede mgj Nybegynder
10. maj 2000 - 19:29 #7
Jeg er den der står bag www.GetConnected.dk og jeg vil selv gerne vide om det er ulovligt???

Og i tilfælde af, at der skulle være mange der syntes det er ulovligt, vil jeg være meget åben for evt. ændringer så det bliver lovligt.

For dem der er i tvivl om det passer, det der står på siderne kan jeg roligt garantere, at det er gør det og man får sine penge!

mvh
Michael G. Jensen
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. maj 2000 - 19:40 #8
<< mgj >>

Det kan "se" ulovligt ud da det hele jo bare går ud på at få nye brugere (hvilket pyramidespil jo også kun handler om), men derfor betyder det jo ikke at det ER ulovligt!

Jeg kan bare ikke helt se hvordan man kan tjene penge når der INGEN steder står hvem referren er på bestillingsformen ..
Avatar billede mgj Nybegynder
10. maj 2000 - 19:43 #9
Det er et smart system der er baseret på sessions!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. maj 2000 - 19:59 #10
<< mgj >>

Det er der jo ingen der ved!!!

Første gang jeg kiggede var jeg helt overbevist om at det var snyd og bedrag det hele.
Avatar billede mgj Nybegynder
10. maj 2000 - 20:15 #11
hvordan forsikre jeg så, at det ikke er snyd og bedrag - både juridisk og for de kære websurfer som kikker forbi???

Jeg mente at referrersystemet var smart!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. maj 2000 - 20:29 #12
<< mgj >>

Systemet er som smart nok, men hvis bare du kunne synliggøre HVEM der bliver referred fra med f.eks.

Referrer: [navn]

på bestil siden.

Juridisk ved jeg ikke .. det aner jeg ikke noget om ..
Avatar billede mgj Nybegynder
10. maj 2000 - 20:33 #13
Hvad skal du bruge det til? Bare for en slags forsikring?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. maj 2000 - 20:50 #14
JEG skal ikke bruge det til noget da jeg ikke har tænkt mig at tilmelde mig, men bare for fremtidige brugeres skyld.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 01:41 #15
En smart måde, at lokke penge ud af folk med en intet sigende hjemmeside. Med de samme og samme hjemmesider bliver det trivielt i det lange løb at se på disse sider. Jeg tror det er et begrænset besøgsantal, man vil kunne opnå på en sådan side. Man er vel ikke engang selv med til at bestemme indholdet. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen pyramidespil i den form. Kun lokkemad.
Avatar billede mgj Nybegynder
11. maj 2000 - 19:04 #16
Så folkens!!!

Jeg har netop været hos advokat kl.17:30, og fået grønt lys for mit projekt!

I et pyramidespil får man folk til at skabe nye penge kontrakter med andre folk. Og dermed vinder de øverste BIG TIME.

I GetConnected får man folk til at skabe nye penge kontrakter med os. Dermed har alle ens chancer!

mvh
Michael G. Jensen
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 22:51 #17
mgj hvor er fidusen så henne, du har jo ikke selv indflydelse på den side, som du køber vel?

Tror du folk surfe på disse intet sigende sider. Hvis der så var nogle gode oplysninger og meget andet.

Jeg tror dit projekt kunne laves til en meget bedre forretning, ved hjæp af nogle justeringer. Selve Princippet skal er ok, men der skal et andet indhold på siderne, så de bliver attraktive  at surfe på. For mig virker det som om du kun har lavet selve grund skabelonen.
Avatar billede mgj Nybegynder
12. maj 2000 - 13:12 #18
kharder >>>

Det lyder interessant! Mener du selve de sider man som bruger får til at henvise til, eller de sider som man som bruger får adgang til (members)???
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2000 - 15:48 #19
Jeg mener de offentlige tilgængelige sider. Memberssite er vel de sider med diverse oplysninger omkring abonnementet samt ens personlige oplysninger.

Dit system er at man betaler kr. 99,00 for et ½ års medlemskab, og brugeren har så et halvårs rettighed til en side, hvor andre brugere kan tilmelde sig på samme måde. Af de kr. 99,00 de så  indbetaler betaler, for ejeren af denne side så kr. 40,00. Det er det eneste man for ud af siden. Ok, men hvorfor udnytte den mulighed, at gøre disse sider til aktive sider for ejerne, og lade dem selv bestemme indholdet. De skal blot stadig indeholde tilmeldingsbanner. det er for ensformigt med så mange ens sider, som det måske kunne blive tale om. Siderne skal gøres aktive. Det kan blive en reklame i sig selv og interessant for andre.
Avatar billede mgj Nybegynder
12. maj 2000 - 18:59 #20
Nu forstår jeg hvad du vil, men hvis du havde en sådan side ville det for dig gå ud på, at få solgt nogle medlemskaber. Derfor burde siden jo være egnet til netop dette formål, altså at sælge medlemskab. Og det er jo begrænset på hvor mange forskellige måder dette kan lade sig gøre.

Jeg er måske bange for, at man derved kommer væk fra det oprindelige emne.

Man kunne måske lave hjemmeside således, at man kan gøre den lidt mere personlig, tilføje oplysninger om sig selv m.m. Jeg er meget åben for forslag.
Avatar billede mgj Nybegynder
14. maj 2000 - 00:50 #21
Jeg har netop opdateret min side! Er det noget i den stil du havde tænkt dig???
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2000 - 01:15 #22
Det ser godt nok ud, men jeg vil ind på, at GetConnected skal være mere end en Site man henviser til og for hver der tilmelder sig for man udbetalt kr. 40,00. Hermed behøver formålet med  GetConnected ikke at være slut. Hvis det er det eneste der er formålet, så tror jeg ikke på Siten holder i det lange løb. Der vil heller ikke være særlig store penge i det.

Nej Der skal udvides til mange andre ting, så brugerne næsten kommer af sig selv. Så kan de enkelte medlemmer foruden tilmeldingsbanner også have andre banner på deres side som kan give et afkast. Endvidere er formålet med GetConnected så godt, at det burde udvides til noget mere. Med de rette idéer er der store perspektiver med Siten. Suite og informationer med hvad dertil følger. En af Danmarks mest besøgte site har jeg en forestilling om.

Har du forresten tænk på hvad skattemyndighederne siger til dit projekt, som det står nu?
Avatar billede mgj Nybegynder
14. maj 2000 - 10:27 #23
Det lyder spændende. Men har lidt svært ved at finde en forstilling om hvordan det i virkeligheden skal være.

Lad mig hører; hvis du selv har en webside hos GetConnected vil du gerne kunne... hvad fx? Du skal jo regne med at det hele skal bygges dynamisk v.h.a. databaser.

M.h.t. skattemyndighederne, da har jeg ikke så meget at sige forløbigt. Altså hvis jeg sender dig en check er det jo dit ansvar at melde det til skattemyndighederne!

Kharder, hvis du er interesseret kunne vi da sagtens lave et slags samarbejde omkring projektet?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2000 - 00:57 #24
Kunne man bl.a. ikke forestille sig, at i stedet for som nu, hvor siderne entydig er tiltænk salg af  GetConnected aftaler, at den enkelte fik mulighed for selv at tilføje noget af interesse for sig selv og gerne også andre. Betingelsen skulle selvfølgeligt være, at der på Siten skulle være salgsbanner for  GetConnected. Der kan også godt være en vis form for grundskabelon man skal bruge. Længere vil jeg ikke komme ind på emnet i dette forum. Der skulle ikke gerne være andre, som render med idéerne, får die er oppe at køre. Jeg overvejer p.t. en indmeldelse hos GetConnected.
Avatar billede mgj Nybegynder
15. maj 2000 - 11:01 #25
Det lyder jo godt ;-) Jeg tænker stærkt over sagen!
Avatar billede mgj Nybegynder
15. maj 2000 - 11:02 #26
Har du icq nr?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2000 - 12:51 #27
Nej, men når jeg er på har jeg konstant tjek på min mail.
Avatar billede morten_b Nybegynder
15. maj 2000 - 15:13 #28
Jeg opfordrer alle herinde til at tage et kik på:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=16700