Avatar billede stig Nybegynder
01. februar 2002 - 03:53 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opkald til Internet via mobil og bærbar

Hej

Jeg skal bruge et abonnement hvor jeg (fra udlandet) kan kalde op til Internettet via min Nokia 6210 og min bærbare (95% for at tjekke mail).

Tidligere har jeg brugt et abn. fra Telia, men det er nu nedlagt.
De mange gratis abn. typer til alm. modem kræver at man kalder op fra en fastnet telefon.

Mit behov er at kunne kalde op fra udlandet ca. en gang om ugen de kommende 3-4 måneder.
Mit behov er udelukkende at kunne tjekke mail.

Hvad er bedste løsning?

Jeg har hørt at Sonofon har et Internationalt abn. hvor man ringer op til et lokalt nummer og dermed til lokaltakst i de lande hvor de har en aftale. Jeg har ikke kunne finde oplysninger om dette på deres hjemmeside. ER der nogen der har hørt om løsninger i den stil?

mvh STIG SALLING
Avatar billede doek Nybegynder
01. februar 2002 - 06:28 #1
prøv dem AT&T (http://www.attbusiness.net/), de har overtaget IBMs gamle internationale netværk.

Nu er jeg ikke klar over hvilke lande du rejser til
Avatar billede doek Nybegynder
01. februar 2002 - 06:29 #2
jeg prøver igen : http://www.attbusiness.net/
Avatar billede stig Nybegynder
01. februar 2002 - 07:03 #3
Hej doek

jeg har lige kigget på det.

Kan ikke finde deres priser. Er det en gratis service?

skal rejse i Sydeuropa.

Findes der nogle danske abn. typer hvor man fra en mobil kan ringe til en Internet forbindelse?

Tak for svaret.
Avatar billede johnnyr Nybegynder
01. februar 2002 - 07:49 #4
Hejsa.
Prøv at ringe til Get2Net...du skal sige du er en meget vigtig person der har behov for at hente mails et par gange (søg for at indikere det er meget begrænset) hvis du sælger dig selv rigtig vil du få et nummer du ringer +45xxxxxxxx (kan desværre ikke huske)! har selv brugt det når jeg var i Spaninen...Problemet er at det ikke er et forvalgsnummer og de tjener minus på det !! ellers er det vist Cybercity du skal have fat i for de har 100% det du søger ;O)
Avatar billede Madz Nybegynder
01. februar 2002 - 13:15 #5
http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/mobil/mobil_i_udlandet/takster_og_services.asp

der kan du vælge hvilket land du skal hen til se lokal takster, hva de forskellige selskaber understøtter :)
Avatar billede doek Nybegynder
01. februar 2002 - 17:44 #6
Nej det er desværre ikke gratis, jeg er ikke helt sikker på hvordan dit setup skal være, om du skal bruge en dansk teleudbyder og ringe lokalt der, eller om du faktisk kan bruge dem som mobil udbyder også www.attwireless.com (tror jeg). Priserne kan du finde hvis du går ind på det land du vil ringe i, og der burde være en menupunkt til priser.
Avatar billede doek Nybegynder
02. februar 2002 - 08:47 #7
som det umiddelbart ser ud, er det gratis numre man ringer til, og betaler for den tid man er på. Her er link til priser i spanien: http://services.attglobal.net/svc?type=APS&p185=REG&p29=ATTWEB&p201=ATT&p34=ES
Avatar billede doek Nybegynder
02. februar 2002 - 17:13 #8
held og lykke med det!
Avatar billede stig Nybegynder
02. februar 2002 - 17:25 #9
Tak

Er det mig eller er AT&T sitet meget lidt brugervenligt? Jeg kan overhovedet ikke finde rundt på siden.

PS var der nogle der kendte et dansk internet abn. til modem som kunne anvendes fra en mobil?  Altså et (gratis)abnonnement uden forvalgsnummer.

STIG
Avatar billede doek Nybegynder
05. februar 2002 - 04:16 #10
he he,

jeg synes det ok brugervenligt :)

http://www.attbusiness.net/ -> øverst højre hjørne, "Access in over 55 countries - select country" -> NYT VINDUE POPPER OP, vælg fx. SPAIN -> Tryk på "Pricing Plan"