Avatar billede olavsmaj Nybegynder
31. januar 2002 - 21:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Amd K6-2 3D core volt

Jeg har købt en 450mhz cpu der står noget om core volt på den men der er ingen jumper der hedder det på bundkortet hvad er corevolt?
Mit bundkort er et AT matsonic Ms6260s og under støtter op til 550mhz.
Avatar billede hub Nybegynder
31. januar 2002 - 21:38 #1
http://www.matsonic.com/ms6260s.htm  manual her

Core volt er spændingen på processorens kerne. Eftersom dit MB understøtter denne processor, så står den sikkert rigtigt. Er mest interessant iforb. med overclocking
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
31. januar 2002 - 21:54 #2
Jeg har et lille prog. der kan teste pc og den skriver intet ved punktet corevolt men den anden pc jeg har er en Amd K6-2 500mhz med et atx via bundkort den viser 3.3v i corefeltet?
Avatar billede zhark Nybegynder
01. februar 2002 - 00:45 #3
Hvad har dit mobo kørt med tidligere? Det understøtter jo 66/95/97/100 FSB (Front Side Bus)
Jeg kan ikke få den maual frem! Men du skal have den til at køre 100 Mhz FSB det er muligt den allerede gør det, men ellers er der en jumper der skal flyttes, jeg kan så bare ikke lige sige hvor den sidder, som skal stå på 4,5 (x100)=450
Avatar billede halifax Nybegynder
01. februar 2002 - 01:31 #4
AMD k62 kører med en spænding, vcore, på cpu'en på 2,4v for 450AHX modellen og 2,2v for 450AFX. Aner ikke hvad forskellen er for  modelbetegnelsen. Begge er socket 7 til 100MHz FSB og med multiplier på 4,5. Det du har set med 3,3v er spændingen på I/O bussen, f.eks til RAM. Den er ens på begge modeller og gælder for SD- og DDR-RAM. Du bør nok se manualen i hub's link og sammenholde med din cpu. En spændingsforskel på 0,2v på cpu'en har formentlig ikke den store betydning, men du må hellere være sikker. Har du undersøgt, om spændingen kan ændres i BIOS.