Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
31. januar 2002 - 21:21 Der er 19 kommentarer

OpenGL

Hvor downloader jeg OpenGL gratis.
Avatar billede darkside Nybegynder
31. januar 2002 - 21:23 #1
OpenGL er noget der bruges til 3D spil...det er ikke bare noget man downloader..
Avatar billede darkside Nybegynder
31. januar 2002 - 21:23 #2
Er det tuts til Delphi om OpenGL du er ude efter? :)

/DarkSide
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
31. januar 2002 - 21:24 #3
Til delphi
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
31. januar 2002 - 21:26 #4
Er det til at lave 3D Figurer og 3D spil med.
Avatar billede darkside Nybegynder
31. januar 2002 - 21:26 #5
OpenGL er noget der følger med din grafik kort driver..var det tuts så du selv kunne lære at programmere i OpenGL?
Avatar billede darkside Nybegynder
31. januar 2002 - 21:27 #6
For at lave 3D Grafik skal du først og fremmest ha et 3D program til at tegne det i..3D Studio Max kan anbefales...finder lige lidt links til OpenGL og Delphi
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
31. januar 2002 - 21:29 #7
Hvad fylder Studio Max vis jeg skal downloade det.
Avatar billede darkside Nybegynder
31. januar 2002 - 21:30 #8
3D Studio max kan ikke download gratis fra nettet, det koster penge.... søg evt på www.google.com efter delphi opengl
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
31. januar 2002 - 21:32 #9
Ja men hvad koster det vis jeg skal købe det pg så downloade det over nettet.
Avatar billede darkside Nybegynder
31. januar 2002 - 21:33 #10
Ved faktisk ikke helt hva 3D Studio Max koster, men den er dyr, og selvom man køber den så kan den stadigt ikke downloades fra nettet, den kommer på CD :)
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
31. januar 2002 - 21:37 #11
Okay, men ved du hvorfor et link jeg skal tage inde på google der er ca. 40700 resultater.
Avatar billede soreno Praktikant
31. januar 2002 - 21:43 #12
www.opengl.org er den officielle side, prøv at rode lidt rundt på den..
Avatar billede razersedge Nybegynder
31. januar 2002 - 22:15 #13
ville lige tilføje at jeg mener prisen er 40.000 kr for 3D studio max, er dog ikke helt sikker da jeg ikke bruger det, men den er deroppe af
Avatar billede razersedge Nybegynder
31. januar 2002 - 22:16 #14
forresten har du nogle delphi opengl tuts vil jeg gerne kigge lidt :O)
Avatar billede soreno Praktikant
31. januar 2002 - 22:32 #15
http://nehe.gamedev.net/ er stedet for begyndere.
milkshape 3d er ganske glimrende til at lave simple modeller med, og så er der 30 dages trial + det fylder kun 4MB installeret.
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. februar 2002 - 01:00 #16
Man kan få et studenter version af 3D Studio Max til 2000,- hos www.3dc.dk

jeg_har_windowsxp>> Har du ikke fået en mail fra mig? Jeg er lige blevet færdig med min tredje danske tutorial omkring, hvordan man programmere med OpenGL i Delphi. De er alle uploadet og kan læses på www.opengl-delphi.dk Jeg vil tilføje endnu en række tutorials i den nærmeste fremtid, men indtil da skulle de tre, jeg har skrevet, kunne bringe dig godt ind i varmen hos OpenGL!!!

Finder du problemer med mine tutorials er du velkommen til at mail: info@opengl-delphi.dk

ZeroHero

(Genneralt ville lidt feedback være godt!)
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
01. februar 2002 - 19:43 #17
zerohero>> kan man downloade openGL komponenter på din side.
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. februar 2002 - 01:15 #18
Nej ikke længere!!! men du kan få nogle af mig, hvis du vil? Jeg er ikke den store tilhængere af komponenter. Personligt synes jeg også at der ligger langt større fordele ved ikke at bruge dem - netop i forbindelse med OpenGL.

ZeroHero
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
03. februar 2002 - 09:58 #19
zerohero>> vis du skal sende dem til mig er min email kasper.t@mail.dk