Avatar billede foldager Novice
31. januar 2002 - 16:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Aopen AX59pro USB i W2K??

Jeg har ovenstående Motherboard, og kører W2K.

I Enhedshåndteringen skriver den:

"Ikke understøttet USB værtscontroler"

Betyder det at jeg godt kan glemme at bruge min USB-port??
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
31. januar 2002 - 20:02 #1
Installer de nyeste VIA 4in1 chipset drivere. (4.37) samt sørg for et USB understøttelse er slået til i BIOS. Hent 4in1 her : http://www.viahardware.com

Mvh. Jan
Avatar billede connor Nybegynder
31. januar 2002 - 21:57 #2
Har selv et AX59 pro, så jeg ved at det ikke hjælper at indstalere de nyeste via drivere....

Men løsningen er egentlig ganske logisk.
Gå ind i enhadshåndtering højreklik på den "ikke understøttet usb... "
Vælg opdater driver.
Find usb, og find noget der hedder "understøttet udb ..."
Så skulle det virke...
Avatar billede zhark Nybegynder
31. januar 2002 - 22:16 #3
Jeg holder nu med stoltenborg, der skulle gerne stå "Via tech xxx til PCI USB..." men USB skal være on i bios.
Avatar billede foldager Novice
01. februar 2002 - 07:36 #4
Jeg havde allerede forsøgt de mest indlysende løsningsmuligheder (hvilket jeg selvfølgelig burde have skrevet).
Vias 4in1 hjælper ikke, og USB er ON i BIOS.
Jeg kan desværre ikke teste Connors svar lige nu, da maskinen er afleveret (min fars).
Jeg vender tilbage når jeg får mulighed for at forsøge med dette meget tiltalende forslag! Tak for nu allesammen.
Avatar billede connor Nybegynder
01. februar 2002 - 13:58 #5
>> foldager

Ok. Skriv hvis der opstår problemer, da jeg jo som sagt har det samme motherbord, og bruger usb-enheder...
Avatar billede ege17 Nybegynder
07. februar 2002 - 13:12 #6
Har selv samme board.

USB-porten understøtes ikke af win2000 på boards med MVP3-chipsæt, Via har lavet en patch usbf108.zip, som skulle løse problemet.

Jeg kan ikke få mit geForce 2 mx kort til at køre i boardet - har i en løsning til det ?
Avatar billede foldager Novice
07. februar 2002 - 19:16 #7
Ege17> Jeg skal vender som sagt tilbage senere...tak for tippet!
Avatar billede foldager Novice
07. februar 2002 - 19:18 #8
øh....det var vist lidt skidt formuleret ;-)
Her er et link til usbf108.zip (til brug for min far). http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/usbf108.zip
Avatar billede foldager Novice
11. februar 2002 - 19:48 #9
Så lykkedes det! Vi forsøgte først ege17´s patch, men den ville ikke overskrive den eksisterende inf.-fil (driver). Derefter prøvede vi connors løsning. Det var dog lidt svært at "finde noget der hedder understøttet USB", men det ledte os dog på sporet alligevel. Ved at opdatere driveren manuelt fra enhedshåndteringen, og henvise til patchens installations-mappe lykkedes det at få det til at virke. På den måde fik I begge lidt ret......