Avatar billede howie Nybegynder
09. maj 2000 - 17:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Creative Blaster GeForce 256 Annhilator.

Jeg har netop anskaffet mig et nyt bundkort (Asus P5A Super7) og et nyt grafikkort. Når jeg sætter BIOS'en til setup default, fryser windows lige efter opstart. Dette har jeg afhjulpet ved at disable AGP turbo mode, men stadigvæk har jeg spil, der fryser i win 98. I win 2000 genstarter computeren når jeg starter et spil - spil, som jeg ved, kan køre 100% perfekt undder W2K. Jeg har prøvet flere drivere fra både Creative og Nvidia, men uden synderlig forskel.
Håber nogen kan hjælpe.
System:
AMD K6-2 500mhz
64 MB ram
Asus P5A Super7 Motherboard
Crative Blaster GeForce 256 Annhilator 32 MB (AGP)
Avatar billede philiph Nybegynder
09. maj 2000 - 17:54 #1
Den har givet mig hovedpine foer (med TNT2 kort):

Du skal have nye drivere til dit motherbioard. Specifikt IRQ router, AGP miniport driver og en til jeg ikke kan huske navnet paa. Hent dem hos http://www.via.com eller hos http://www.asus.com.

Philip
Avatar billede philiph Nybegynder
09. maj 2000 - 17:59 #2
Ret lige det til:

http://www.via.com.tw/drivers/index.htm

(Download VIA 4-in-1)
Avatar billede gnarf Nybegynder
10. maj 2000 - 11:21 #3
Og alt afhængig af hvad for en bios revision skal du opgradere til den nyeste. http://www.asus.com.tw
Avatar billede zycho Nybegynder
15. maj 2000 - 07:54 #4
Min fryser også nogen gange, og i win2k genstartede min pc også hele tiden.

Jeg har det samme grafikkort bare i DDR udgaven. Jeg har også kun 64 RAM. Jeg er rimelig sikker på at det er der problemet ligger. Når jeg spiller tunge spil som unreal tournament går den tit ud i windows og skriver noget a´la :
Low memory o.s.v.

Prøv at købe 128 RAM ekstra ( hvis du altså har råd ) Det kan være det.
64 RAM sparker jo hellere ikke særlig meget røv i dag. Det er alt for lidt!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. maj 2000 - 13:35 #5
Zycho... Jeg har 64 ram & et TNT kort. Min computer kører UT perfekt i 800*600 i high detail.

Og 64 ram er altså rigeligt
Avatar billede gnarf Nybegynder
16. maj 2000 - 13:48 #6
Og jeg havde 64 MB og et TNT2 og UT kørte forfærdeligt indtil jeg fornylig opgraderede til 128 MB. Nu er precache tiden før hver bane blevet reduceret fra 30-60 sekunder til ca. 3-5 sekunder.

Ved godt det lyder mystisk, men jeg har læst at det er et texture storage problem som Nvidia har i deres drivere, der gør at textures fylder det dobbelte i almindelig memory af hvad de skal. Kig på denne side http://unreal.epicgames.com/ og gå så ind under Performance tweaks.
Avatar billede zycho Nybegynder
16. maj 2000 - 15:41 #7
der kan du bare se bundgaard!!!!

gnarf siger det samme!!!!!!
Avatar billede atomizer Nybegynder
17. maj 2000 - 12:52 #8
Hej med jer....

Du kan afhjælpe fejlen ved at opdatere din bios på bundkortet og dit anhilator kort...

prøv at checke www.asus.com og www.soundblaster.com
find en bios opdatering (Det heddder Bios Flash, eller Firmware)

Du kan selv finde siderne, det er jo ikke overvældene point ;)

Jeg fik det til at virke og så slipper man for at skulle installere alle mugelige underlige drivere hver gang man installere noget nyt.
Det er en konflikt mellem bundkort og grafikadapter som du nok allerede ved ;)

//Atomizer