Avatar billede kobojt Nybegynder
09. maj 2000 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Textfields i netscape

I iexplorer kan man forhindre, besøgende på ens hjemmeside, i at rette i et tekstfelt, det gøres ved at skrive "disable" inde i tekstfeltets tag.
Mit spørgsmål er så, findes der noget tilsvarende til netscape ?

Kobojt
Avatar billede sa Nybegynder
09. maj 2000 - 17:52 #1
Drejer det sig om et almindeligt form-tekstfelt? - Jeg har liget prøvet det i Internet Explorer, og kan ikke lige få det til at fungere.

Kan du evt. vise et lille stykke html?
Avatar billede kobojt Nybegynder
09. maj 2000 - 17:56 #2
<input type="text".....value"xxx" disable>
Avatar billede nej Nybegynder
09. maj 2000 - 18:03 #3
Man kan også bruger readonly, prøve med den?

Mvh Emil
Avatar billede sa Nybegynder
09. maj 2000 - 18:18 #4
=> kobojt

Ja, jeg kan nu ikke få "disable" til at virke som forventet hverken i IE eller NetScape.

Tilgengæld virker "nej"s forslag "readonly" upåklageligt i begge browsere, så mon ikke det er løsningen.
Avatar billede olebole Juniormester
09. maj 2000 - 18:31 #5
Prøv 'disabled' i stedet for 'disable'...?
Avatar billede sa Nybegynder
09. maj 2000 - 18:38 #6
JA, det ser ud til, at det var det, der var galt. Nu fungerer "disabled" i hvert fald også hos mig i begge browsere. Det ser ud til, at forskellen er, at "disabled" gør feltet gråt og altså "ikke aktivt" på samme måde, som det er muligt i eks. Access. "readonly" derimod lader feltet være aktivt (sort) og fjerner blot muligheden for at skrive / rette i feltet.
Avatar billede nej Nybegynder
09. maj 2000 - 19:24 #7
Man kan jo undre sig over man ikke ser selv det mest indlysende med det samme ??
Avatar billede olebole Juniormester
09. maj 2000 - 20:12 #8
Ja, nej...Ehhh...  ;-)))
Avatar billede kobojt Nybegynder
10. maj 2000 - 09:08 #9
Thanx.

Kobojt