Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:22 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

HASTER! Farlig meddelelse

Jeg er ved at klargøre nogle pc'ere til nogle brugere.

Hver bruger har et kamera, så de kan uploade billeder til hver deres hjemmeside.

Jeg har installeret et program, der hedder cam2pc, og det virker fint. Kameraet bliver af Windows 2000 set som en ikke-permanent disk, som den også skal.

Når man har overført billeder fra kamera til pc'en, hiver man jo gerne kameraet fra. Og så er det, at denne "farlige" meddelelse kommer frem (brugerne vil garanteret tro, at den er "farlig"):

Usikker fjernelse af enhed

(Gul trekant med sort udråbstegn)

Du har taget stikket ud af en enhed.....

Man kan bare trykke OK, og så bliver der ikke mere ud af det. Men jeg vil gerne undgå, at den kommer op, så de ikke bliver forvirrede og tror at de har lavet noget galt. Hvordan undgår jeg, at den kommer frem?
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:23 #1
Glemte at sige, at kameraet er tilsluttet via USB
Avatar billede hojben Novice
31. januar 2002 - 14:26 #2
På status linjen vises usb enheder og de skal stoppes først...
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:29 #3
Ja, det er rigtigt. Kan man ikke undgå det, så de bare kan stikket ud af kameraet?
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:30 #4
... så de bare kan hive stikket ud af kameraet, skulle der stå :o)
Avatar billede hojben Novice
31. januar 2002 - 14:31 #5
Nej det mener jeg ikke.. Oplever det samme på min lappy.. :(
Avatar billede dsj Nybegynder
31. januar 2002 - 14:33 #6
Det er også rigtigt. Det hojben siger er selvfølgelig rigtigt, men i realiteten sker der ikke noget ved bare at hive enheden fra. Den man faktisk bliver advaret om er, hvis en filoverførsel til eller fra er igang idet man slutter forbindelsen. Da ryger nemlig de data, som var under overførsel, men har man overført i dette tilfælde billderne, og man kan se de ligger der på computeren, er der ingen fare ved at trække stikket ud. Bare ignorer advarslen!!
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:36 #7
Hvis jeg dobbeltklikker på "Tag hardwareenhedens stik ud ...." nede i systray, får jeg et vindue, hvor jeg får mulighed for at fjerne fluebenet i "Vis ikon for afbrydelse/udskubning på proceslinjen". Der er ikke noget i "Vis enhedskomponenter". Kan der ikke mingeleres her?
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:37 #8
Det gør jeg også selv, men brugeren vil tro, at han/hun har splittet en splinterny maskine ad til atomer. Det vil jeg helst undgå.
Avatar billede oniel Nybegynder
31. januar 2002 - 14:42 #9
Hmm - kan godt følge din "bekymring" over brugerne!

Fik en tanke om at det måske ville være muligt at finde kilden til teksten og blot ændre den til noget mindre alarmerende.

"Du har fjernet en enhed og overførsel er ikke mulig før enheden er tilsluttet igen!"

Jeg får den samme meddelelse med min USB-scanner.

Jeg kigger lidt efter en mulighed for at ændre teksten - måske er der andre der kan følge ideen og er "dygtigere/hurtigere" end mig.
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:43 #10
Jeg håber. Og venter :o) De skal nemlig snart køres ud
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:45 #11
Det bedste ville være, hvis den slet ikke kom frem overhovedet.
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:58 #12
Lige et tillægsspørgsmål, som nok er i den forkerte kategori. Men jeg har forhøjet til 200.

Jeg har også installeret McAfee AntiVirus, og har lagt en genvej til http://www.mcafee.dk. Her skal de så trykke på Seneste SuperDAT i menuen til venstre. Kan det i genvejen laves, så det sker automatisk, når de dobbeltklikker ikonet på deres Skrivebord?
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:02 #13
Linket kunne måske se ud som noget i denne retning:

http://www.mcaffe.dk/downloads/dats/*

(Det her virker dog ikke)
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:20 #14
Jeg har lige fået at vide fra en specialist, at det IKKE kan lade sig gøre, men at de bare skal trykke OK. Der er ikke noget at gøre ved det.

Mht. Seneste SuperDAT, så er det for første nok ikke lovligt. For det andet ville det være dumt, hvis McAfee laver deres hjemmeside om. Så jeg laver en anvisning til dem på Intra/Extranettet.

oniel, kan du ikke svare, så jeg kan fordele point mellem Jer?
Avatar billede kapla Nybegynder
31. januar 2002 - 15:25 #15
Til XP men måske virker det ? http://www.techtv.com/screensavers/windowstips/story/0,24330,3362976,00.html
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:35 #16
Hej kapla0! Det virkede ikke, men der er så også mange funktioner, som ryger ved samme lejlighed. Men det var da et forsøg værd. Gider du svare?
Avatar billede kapla Nybegynder
31. januar 2002 - 15:35 #17
Done
Avatar billede hansen63 Nybegynder
31. januar 2002 - 16:10 #18
Så mangler vi kun oniel :o)
Avatar billede oniel Nybegynder
31. januar 2002 - 18:08 #19
Hmm - men jeg kom jo ikke med en løsning - kun en strøtanke! ;)
Avatar billede hansen63 Nybegynder
01. februar 2002 - 10:17 #20
1000 tak for hjælpen alligevel. Nu har vi da alle fået lidt oplysninger ud af det alligevel :o)

God weekend til alle
Avatar billede hojben Novice
01. februar 2002 - 10:20 #21
Utroligt at jeg ikke har fået alle de kommentarer og svar i min mailbox..

Håber det snart blir lavet..

Tak for pointz