Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
31. januar 2002 - 10:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Logo søges _ HASTER

kedeligt design ja, derfor skal jeg nu bruge et FLOT og altsigende logo til denne side, så jeg kan lave et nyt og smartere design ud fra det.
har du et forslag til design er det også velkommen:

www.digitalfremkaldelse.dk

Avatar billede affeaffe Nybegynder
31. januar 2002 - 10:59 #1
Hvornår er Deadline ?
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
31. januar 2002 - 11:07 #2
deadline 5 februar
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. januar 2002 - 11:14 #3
Har du en email adresse, så vi kan sende et tilbud på opgaven?

/per
Avatar billede osaka_san Nybegynder
31. januar 2002 - 11:18 #4
Endnu et tilfælde af en webdesign virksomhed der prøver at tjene penge på andres gratis arbejde?

På siden www.digitalfremkaldelse.dk står http://www.kbonline.dk/ som webdesign firma og umidelbart skulle man formode at der betales for dette arbejde?

Derfor virker det en smule underligt at et webdesign firma ikke er i stand til selv at producere dette, men må ty til hjælp på eksperten.dk for at få det lavet gratis for derefter senere at tage penge for det hos kunden?

Skulle det være tilfældet at der er tale om et nyt design for digitalfremkaldelse som ikke har noget med kbonline at gøre, ja så kan jeg kun stille mig undrende overfor hvordan en virksomhed der både sælger reklameplads på sin side og også er en sammenslutning af andre firmaer kan forsvare det at udnytte gratis arbejdskraft for egen vindings skyld?

Betal dog det det koster i stedet for at udnytte og forsøge at snyde uvidende/naive hobbyfolk på eksperten.dk

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
31. januar 2002 - 12:13 #5
e-mail = fedtmuledk@e-mail.dk

-> osaka_san : tak for dit sure opstød, jeg mener dog ikke at have set at eksperten kun er til private hjemmesider. faktisk vil jeg gætte på at 90% af alle indlæg vedrører kommersielle hjemmesider, det være sig firmahjemmesider eller private som ønsker at tjene lidt på internettet / deres hobby.

citat fra ekspertens info om ideen med Eksperten.dk: "Vi beskæftiger os med udveksling af viden på kryds og tværs, mellem mennesker og virksomheder indenfor IT"

Tak til alle som ønsker at hjælpe andre :-)
Avatar billede lee Nybegynder
31. januar 2002 - 12:50 #6
>>fedtmuledk :

Har osaka_san ret i sin teori ?
Er denne konkurrence lavet med hensigt på at i kan sælge logo og design af banner videre ?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
31. januar 2002 - 12:51 #7
Citat: "udveksling af viden"
...ikke: "udveksling af gratis arbejdskraft til egen indtjening".

Men okay jeg kan da godt se det smarte i at få andre til at lave logoer gratis, som man så kan sælge videre eller på anden måde tjene penge på. Jeg finder det bare ikke moralsk og etisk rigtigt. Kald mig hellig men sådan er jeg.

Du har din holdning, jeg har min, jeg fandt det bare rigtigt at oplyse eventuelle brugere om at de skulle regne med at deres værk formodentlig vil blive brugt i kommercielt øjemed uden at de får en krone for det.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
31. januar 2002 - 13:06 #8
- > lee :
nej det vil ikke blive solgt videre, da hjemmesiden er min og ikke er lavet med henblik på videre salg, og ja logoet vil blive brugt på siden, men er det ikke derfor man har et logo?
jeg vil som tidligere skrevet have et andet design på siden, og søger derfor inspiration til dette. Derfor valget af katagorien "inspiration" hvad er der aglt i det.
kan vi ikke bare blive enige om, at dem der gerne vil hjælpe, svarer på spørgsmålet, og dem der ønsker et "chatrum" kan vælge et her :
http://www.google.com/search?q=chatrum&hl=da&lr=
:-) fedtmuledk
Avatar billede lee Nybegynder
31. januar 2002 - 13:07 #9
Jeg har tilbagetrukket mine foreslag i denne konkurrence.

Jeg er af samme opfattelse som Osaka_san, omkring brugen af det der bliver lavet herinde.

Jeg føler det er  en frækhed ud over alle grænser at misbruge ekspertens brugeres tillid, og venlige håndrækning. Til at tjene kassen på.

Personligt bliver jeg stiktosset over sådan misbrug, og håber at du fedtmule har ren mel i posen.

Ellers luk dit spørgsmål.
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
31. januar 2002 - 13:23 #10
osaka_san -> som du selv nævner det i : http://www.eksperten.dk/spm/151725
ville dette være en løsning, men da det ikke findes har jeg valgt istedet at give MAX point for dette.
Lee-> "rent mel i posen?" det er nymalet og garanteret økologisk, jeg har på intet tidspunkt lagt skjul på, at logoet skulle bruges på denne side, hvad er problemet ?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
31. januar 2002 - 14:07 #11
Fedtmuledk> Det handler ikke så meget om mængden af point eller lign. Det spørgsmål du hentyder til var hele tiden ment med det forbehold at det der laves arbejde for var/er non-kommercielt.

Det ændrer stadigvæk ikke på min holdning om at jeg finder det småligt at en reel virksomhed ikke vil betale for at få et stykke arbejde udført som de på den ene eller anden måde skal bruge i komemrciel øjemed og derved tjene penge på det. Hvad enten det så drejer sig om reklame eller desideret videresalg.

Jeg skal blank indrømme at jeg kan have misforstået formålet med den side du ønsker at få produceret et logo for, men umiddelbart ser jeg det som en samling af mennesker der tjener penge på at have en reklame for sig på internettet, som vil have at en person skal lave noget grafisk arbejde for dem gratis, der i den virkelige verden ville have været prisfastsat omkring et par 1000 kr eller lign. (Nej jeg opfatter ikke point som en reel valuta)

En sammenligning ville være at bede folk om at lave en annonce for et firma som skulle trykkes i avisen og så ikke tilbyde producenten af den et beløb for arbejdsindsatsen men give vedkommende rabatkuponer fra et postomdelt kupon hæfte.

Af en eller anden grund har mange den opfattelse at fordi det har noget med internetttet at gøre så kan man få alting gratis og omgå regler som copyright osv, hvilket jeg finder ærgeligt, da det totalt underminere de folk der prøver at leve af deres faglige kunne inden for branchen.

Man kunne selvfølgelig sige at man får hvad man betaler for, hvilket ganske vist også er rigtigt, men det er efterhånden ved at køre ud på et sidespor hvor det efterhånden er mere reglen end undtagelsen at firmaer tror de lige kan få lavet et website eller et logo på eksperten og så slippe for at betale for det andet end et par snoldede point.

Det er desværre ikke kun på Eksperten.dk at gratis tendensen udfolder sig og lige så langsomt kan man se at kvaliteten af de danske websites daler fordi de bliver lavet af naboens søn der lige har fået en computer og et hæfte om internetsider, hvilket jeg ganske enkelt finder sørgeligt.

Derfor kommentaren i starten om at betale hvad det koster og på den måde være med til at skabe et levegrundlag for de dygtige folk i branchen således at det danske net ikke ender med at lige resultatet af en workshop på det lokale fritidshjem for 6 til 10 årige.

Men nu skal du slippe for mig da jeg har fået pointeret min mening og gjort andre opmærksomme på at de kan risikere at de bliver "taget ved næsen"  hvis de ikke lige tænker sig om, hvilket egentlig var det eneste jeg ønskede.

Det ville jo have været så meget nemmere hvis du bare for starten havde gjort opmærksom på at det drejde sig om arbejde for et kommercielt site som man så ikke fik penge for. Det ville jeg have det helt fint med, så ville folk have muligheden for at vælge. Det andet her virker bare lidt for under-cover agtigt.

Med Venlig Hilsen og god dag.
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede catsuit Nybegynder
31. januar 2002 - 17:40 #12
Hejza...... det er squ meget kedeligt design du har der....
Men jeg har en jeg sælger for 200 kr. det er meget biligt så hvis du er intereseret.. så skriv til mig på dsl28752@vip.cybercity.dk så kan vi snakke sammen.... du kan se designet her på http://www.catsuit.yum.dk
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
09. februar 2002 - 09:33 #13
jeg føler nok at nogen fik "skoddet" mit spørgsmål, så vi lukker :-(
Avatar billede osaka_san Nybegynder
09. februar 2002 - 11:35 #14
eller også skyldes det vel bare at nogen sagde deres ærlige mening og folk så vurderede deres indsatsvilje ud fra din evne til at svare på de spørgsmål der blev stillet?

Man må vel formode at der er en årag til at funktionen "kommentar" eksisterer?