Avatar billede oscar Nybegynder
09. maj 2000 - 11:41 Der er 6 kommentarer

kan man det ?

Kan man skrive til en fil uden at have skriverettigheder på folderen.

ASP/JAVA/Perl....................

Avatar billede steffen Nybegynder
09. maj 2000 - 11:51 #1
I windows 9x findes der ingen rettigheder - der kan du skrive til hvad som helst.

Linux / NT - Nej, bestemt ikke - der skal skrive- el. changerettigheder til.
Avatar billede lrj Nybegynder
09. maj 2000 - 12:23 #2
oscar> Hvilket er hele ideen med fil/folder-rettigheder :)
Avatar billede oscar Nybegynder
09. maj 2000 - 12:49 #3
Jeg ved godt at det sikkerhedsmæssigt ikke burde være muligt......

Men der kunne jo godt være en måde alligevel..

Jeg har set det med perl...
Avatar billede lrj Nybegynder
09. maj 2000 - 13:05 #4
Æh?

Jamen så har du jo svaret der.

Nej, det jeg mener er at du godt kan have et script på en webserver som kan rette/slette filer på den lokale maskine, men en bruger på internettet har ikke denne rettighed - og skal gøre alt igennem scriptet. Er det det du mener?
Avatar billede steffen Nybegynder
10. maj 2000 - 09:24 #5
Prøv lige at vise os det du har set med perl - der er ingen mulig måde at perl på linux / nt (ntfs) kan skrive på steder det ikke har adgang til - simple as that.
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. maj 2000 - 08:27 #6
Du kan godt skrive til en fil som ligger i en folder du ikke har skrive adgang til.
Hvis du har skrive adgang til filen så kan du godt skrive til filen.

Men hvis du ikke har læse adgang til folderen kan du heller ikke læse filen(selvom du har adgang til den)

(Lyder lidt forvirende, men det skulle vist være rigtigt!)