Avatar billede ulrikh Nybegynder
09. maj 2000 - 09:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

logo

Er der nogen der kan lave et flot logo til mig. Der skal stå Spar Sport. Det skal være hvidt og max være 55px i højden, og 250px i længden.
Avatar billede prodic Mester
09. maj 2000 - 10:04 #1
inden folk begynder at brokke sig kan du lige så godt skrive lidt mere om hvad du havde forestillet dig?

hvad skal det bruges til, hvilke andre farver havde du i tankerne, skal det være animeret etc?. Find selv på flere
Avatar billede ulrikh Nybegynder
09. maj 2000 - 10:25 #2
Okay, okay. Det er til en sportsforretning så det må godt være lidt 'sporty'. Det skal være hvidt på en mørkblå baggrund og ikke animeret. Ellers skal folk vil også have lidt frihed til at lave det, ellers er det vil lidt for kedeligt?
Avatar billede morten_b Nybegynder
09. maj 2000 - 10:46 #3
Hvad med at opgive en email adresse som man kan sende til...
Avatar billede prodic Mester
09. maj 2000 - 11:12 #4
Skulle vi ikke lade være med at sende mail til ulrikh, og bare ligge en url herinde hvor man kan se hvad de andre er kommer frem med. Det kunne jo være man selv fik nogle ideer til andre kommende logoer.

Desuden kunne det være rart hvis man kunne se hvilke ideer ulrikh syntes var fede og knap så fede.

Eksperten er jo lige så meget et forum, hvor man kan samle nye ideer op, som det er et hjælpeforum.
Avatar billede lee Nybegynder
09. maj 2000 - 12:48 #5
Hva dgiver du for et sådan logo ??
60 point ?
Avatar billede grinebidder Nybegynder
12. maj 2000 - 15:57 #6
Man laver ikke logoer i Photoshop.

De laves i Illustrator eller Freehand :-)
Avatar billede morgel Nybegynder
21. maj 2000 - 18:43 #7
hvorfor laver man ikke logo'er i photoshop ?
Avatar billede blackpool Nybegynder
21. maj 2000 - 19:15 #8
Fordi PS er et billedbehandlings-program, men et logo er jo ikke et billede, men snarere en illustration, derfor er Illustrator et oplagt valg.
Avatar billede morgel Nybegynder
21. maj 2000 - 21:40 #9
hmm... - det holder jo ikke helt stik,  for i et logo indgår der jo som regel både teks & billde, - og dertil er ps da fremragende, - jeg vil såmænd ikke afvise at illustrator er velegnet til formålet, - men da ikke på bekostning af ps.
Avatar billede jispa Nybegynder
22. maj 2000 - 14:02 #10
Photoshop vs. Illustrator. Hvis men skal bruge et logo kun til web kan det udemærket laves i photoshop. Skal det derimod også bruges til tryk, er illustrator bedst. Fordi: photoshop er bitmap baseret, hvilket vil sige at det taber kvalitet når det skaleres. Illustrator er vektor baseret og kan derfor skaleres frit uden kvalitets tab.
Så et logo der er lavet til web i photoshop (72 dpi) vil blive meget forringet i tryk (200-300 dpi). Men i princippet kan man bruge begge programmer, hvis man bare husker dpi'erne. Men laves det vektor baseret kan det bruges til alt og i alle størrelser.
Avatar billede prodic Mester
22. maj 2000 - 14:59 #11
jispa : Fuldstændig korrekt.

Sidder lige og spekulere over om folk taler om det samme, der er jo MEGET stor forskel på et logo og et banner, som de fleste mener når de skriver logo.

Men ja rigtige logoere laves i Illu pga vektor. Og muligheden for at skalere det.
Logo i photoshop, har ikke den mulighed for at skalere. Kun nedad hvilket kan betyde man skal lave et meget stort logo for at være sikker på at man kan bruge det alle steder.

Men nu er det her jo ikke en diskussion om hvad folk laver logoer i, men derimod om at få lavet et logo til UlrikH. Medmindre han har fået lavet et, og bare skal have det her spørgsmål lukket.
Avatar billede starleicht Nybegynder
06. juni 2000 - 16:34 #12