Avatar billede baastrup Nybegynder
30. januar 2002 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Ereg!

hej igen:-)

hvordan bruger jeg ereg! jeg har læst lidt på www.php.net men jeg kune ikke helt greje det!

fx
1. der må kun skrives tal! "icq"
2. der skal minimum være skrevet 8 tal eller bogstaver "password"

håber nogen kan komme med et lille exempel og måske enda en forklaring!
Avatar billede oreilly Nybegynder
31. januar 2002 - 16:41 #1
ereg("0-9{8,}",$var);
altså det skal være tal fra 0-9 og der skal mindst være 8 og så deropad :)
sådan der

http://www.phpbuilder.com/columns/dario19990616.php3

/Mathis
Avatar billede baastrup Nybegynder
04. februar 2002 - 09:48 #2
hva så med email?
Avatar billede baastrup Nybegynder
04. februar 2002 - 10:39 #3
hvad gør jeg så med icq nummert hvor der kun må skrives tal og ikke bogstaver!
Avatar billede oreilly Nybegynder
04. februar 2002 - 15:23 #4
det gør den der netop! hvis du sætter den i en if er kriterierne at det skal være tal fra 0-9 og 8, betyder mindst 8....

medhensyn til mail så kig på www.razor.dk
www.mbn.dk
Avatar billede baastrup Nybegynder
23. marts 2002 - 17:30 #5
tak skal du have:-)