Avatar billede miksendk Nybegynder
30. januar 2002 - 13:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Font problemer i MSIE efter XP install

Jeg har installeret XP på min desktop PC og min notebook. Det fungerer fint på desktop'en, men på notebook'en opfører Internet Explorer sig ret underligt: Det er som alt nu bliver vist dobbelt så stort. Det gælder både skriften og fx indtastningsfelter -- sættes tekststørrelsen fx til Mellem i Vis-menuen, så vises Google's forside med kæmpe skrift og med søge-felt og knapper der fylder næsten hele bredden ved 800x600!

Der er tilsvarende problemer i andre MS programmer der benytter HTML til fremvisning. For eksempel er den også gal med "Outlook i dag" siden i MS Outlook; igen er skriftyperne alt for store.
Avatar billede resten Nybegynder
30. januar 2002 - 14:02 #1
Det er ikke noget med det her vel?
http://www.eksperten.dk/spm/165036
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. januar 2002 - 14:10 #2
hold Ctrl nede og brug Scrolknappen på musen
Avatar billede miksendk Nybegynder
30. januar 2002 - 14:14 #3
At ændre fontstørrelsen med CTRL+Scrollknappen svarer blot til at vælge en anden størrelse i Vis->Tekststørrelse, og den står allerede på standardindstillingen Mellem.

Problemet er altså, at alt vises for stort selv om at størrelsen står på Mellem. Det ser faktisk ud som om at den stod på Størst (hvis jeg sammenligner med min desktop PC der intet fejler), men det gør den altså ikke.
Avatar billede nejmann Nybegynder
30. januar 2002 - 14:17 #4
Ja, brug Scrollknappen på musen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. januar 2002 - 14:24 #5
Hvad hedder fonten - Verdana
Avatar billede miksendk Nybegynder
30. januar 2002 - 14:46 #6
retaxes: øøhhh, hvad hedder hvilken font? Problemet er generelt for alle web sider, og det er jo lidt forskelligt hvilke fonte de måtte bede MSIE om at vise...
Avatar billede kapla Nybegynder
30. januar 2002 - 17:08 #7
Du har ikke rodet ved handicap indstillingerne vel ?
Avatar billede miksendk Nybegynder
30. januar 2002 - 17:17 #8
Jeg havde ikke (bevidst ihvertfald) rodet med handicapindstillingerne, men den stod sgu på "brug stor kontrast" under skærm Selvom den ikke umiddelbart viste de specielle farver der ellers normalt hører til Stor Kontrast. Væk med fluebenet her, og problemet var løst! Tak, kapla0! (Lav et svar og du får de 150 point!)
Avatar billede kapla Nybegynder
30. januar 2002 - 17:18 #9
Done