Avatar billede popsy Novice
30. januar 2002 - 09:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til køb af digitalkamera...

Hej allesammen.

Har lige haft fødselsdag, og blev som følge af det ldit rigere. Har så spekuleret på at købe et digi kamera, så hvis nogen lige vil give deres mening om nedenstående, ville jeg være glad!

Jeg skal nok primært bruge det for sjov til billeder, jeg har ingen printer som er god nok til at jeg kan printe dem selv, så kvaliteten er vel ikke så afgørende på det punkt? Men jeg vil selvfølgelig ikke købe noget som i virkeligheden er noget lort!

Skal selvfølgelig også lige afprøve det som webcam i netmeeting!

På forhånd tak!

http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1106

http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=585929

http://www.terratec.net/ttdk/  (Terracam 2move)

http://shop-server.dk/  (Trust FamilyC@m 300 Digital Movie)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. januar 2002 - 10:09 #1
Hvis det er som 'normalt' kamera, får du meget mere for pengene ved at købe et kamera der benytter 'gammeldaws' film.

Du skal op på et noget dyrere digitalkamera, bare for at matche de normale kameraer.

De billige digital-kameraer du kigger på er gode nok til webcam og små billeder til internet.

Sagt lidt firkantet: digitalkameraer, jo højere opløsning - jo bedre!
Avatar billede gertk Nybegynder
30. januar 2002 - 11:08 #2
Hewlett Packard PhotoSmart C318

Et godt sikkert køb !

OG BILLIGT !
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. januar 2002 - 11:59 #3
Første link:
Umiddelbar virker det som om det er et kamera der klare et bredere udvalg af opgaver rimelig godt - i stedet for nogle af de helt basale til UG.
Men jeg vil gerne fremhøve at jeg ikke har nogen erfarringer med dette mærke!

2. link:
Kameraet bruger CMOS teknologien, som er kendt for at være blandt de allerbedste - men har et højeste opløsning på 640*480 hvilket jeg ikke personeligt finder tilfredsstillende!

3. link:
Tjaa, opløsningen er igen i den lave ende, og derudover er det småt med oplysninger omkring de tekniske spcefikationer.

4. link:
Trust er jo et kendt mærke - men der oplyses ikke nogen informationer omkring opløsning og lyssensor, hvilket jeg finder en smule besynderliget.
Men kameraet er meget billigt - jeg vil mene at et kamera til omkring 1500 - 2000 kroner er mere realistisk.

Som udgangspunkt er der noget rigtigt i betragntningen omkring det at købe et alm. kamera i stedet - men du skriver det skal bruges til pjat, og det er nu engang halvdyrt at få en film fremkaldt hos fotoforhandleren så hvis det er til pjat og ballade, kan jeg godt forstå du er interesseret i et digital kamera.

Et godt forslag kunne være at kigge på eksempelvis et Kodak model dc290

http://www.kodak.dk/cgi-bin/webCatalog.pl?section=&cc=US&lc=en&product=KODAK+DC290+Zoom+Digital+Camera

grunden til at jeg lige udpeger dc290, er at jeg har gode erfarringer med denne model - men ellers kan du se mange flere her:

http://www.kodak.dk/cgi-bin/webCatalog.pl?category=Digital+Cameras
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. januar 2002 - 12:01 #4
hvis det skal være et af de ovenstående, tror jeg - at jeg ville spille på hest nummer 2
Avatar billede popsy Novice
01. februar 2002 - 11:36 #5
cgleerup> Smid lige et svar, så jeg kan dele pointene mellem jer!
Jeg har besluttet ikke at købe, eftersom de ikke kan leve op til det billige kamera til alm film som ligger i skuffen!

popsy
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. februar 2002 - 11:37 #6
Jamman, håber du har fået noget ud af dine point
Avatar billede popsy Novice
01. februar 2002 - 11:41 #7
Ja, jeg synes jeg har fået noget ud af dem. For da jeg smed spørgsmålet på, var jeg 100% stemt for at købe et, vidste bare ikke lige hvilket af de 4 det skulle være. Men jeg vidste ikke det der med opløsningen kontra alm. kamera. Så jeg køber et billigt webcam i stedet for, og stiller mig tilfreds m. det!

God weekend
popsy