Avatar billede tgl Nybegynder
30. januar 2002 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote min PC

Jeg har en PC som i dag er gået i koma forstået på den måde at når jeg forsøger at starte den op vil den ikke boote op som den plejer og på min skærm kommer der intet billede.
Når jeg sætter min boot-diskette i er resultatet det samme : ingen boot og sort skærm.

Jeg har tjekket om det kunne skyldes løse forbindelser og det lader ikke til at være tilfældet og bundkortet har jeg heller ikke pillet ved.

Er der nogen som kan fortælle mig hvad min PC er blevet udsat for og hvordan jeg evt. kan løse problemet?
Avatar billede nikolan Nybegynder
30. januar 2002 - 00:22 #1
I disse situationer prøver jeg med et andet skærmkort. Ramene kan også være skyld i det. Når du tjekker løse forbindelse så prøv at viske blødt med et viskelæder på alle forbindelserne PCI og på ramene, det kan også hjælpe.
Avatar billede 2pac_wannabe Nybegynder
30. januar 2002 - 00:29 #2
Hvad med dine kølere, kører de?
Avatar billede tgl Nybegynder
30. januar 2002 - 00:32 #3
Et viskelæder?

Nå, men jeg prøver dit råd af i morgen og vender tilbage med svar.
Avatar billede zhark Nybegynder
30. januar 2002 - 00:32 #4
Kommer der ikke (helst) eet "POST" beep, men evt. flere beep? ved start?
Avatar billede backside Nybegynder
30. januar 2002 - 00:58 #5
Du gør sådan her:
http://www.backside.dk/boot.html  *G*

/backside.dk
Avatar billede tgl Nybegynder
01. april 2002 - 23:53 #6
Tak for svarene. CPU'en var brændt af. Ved dog ikke hvorfor.