Avatar billede rungo Nybegynder
29. januar 2002 - 22:12 Der er 10 kommentarer

Tv-out virker ikke

Jeg købte et nyt grafikkort med tv-out for 3 uger siden, og installerede det straks i min gamle maskine. Kortet er et nVidia TNT2 M64 med 32 Mb ram. Alt var ok, blot ikke tv-out, som jeg overhovedet ikke kunne få billede ud af, uanset hvordan jeg prøvede. Jeg købte så for en uge siden en ny pc, som jeg selvf. flyttede det (ligeledes) nye grafikkort over i, med håb om at alt ville blive godt, men nej; tv-out virker stadig ikke!
Mit MB er et ECS K7S5A, og jeg har en Thunderbird 850 MHz, samt 160 Mb SD-ram. Strømforsyningen til kabinettet er 300W. Mit tv er et 5 år gammelt Philips, med velfungerende scart-stik i øvrigt. Jeg har prøvet at tilslutte både til grafikkortets S-VHS og Composit udgang (i begge tilfælde med scart-adapter til tv'et), uden held.
Jeg begynder at hælde til, at tv-udgangen simpelthen er i stykker på kortet, men er der nogen på Eksperten som har et alternativt forslag???!??!?!!
Avatar billede nejmann Nybegynder
29. januar 2002 - 22:20 #1
Jeg kan kun sige at jeg har nøjagtig samme problem... nVidia Geforce 2 Go
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
29. januar 2002 - 23:12 #2
Hvilket OS?
Avatar billede rungo Nybegynder
30. januar 2002 - 00:30 #3
Jeg har XP nu, og kørte Win2K på den gamle maskine.
Avatar billede holtums Nybegynder
31. januar 2002 - 13:50 #4
Har ved 2 lejligheder været ude for at der er blevet solgt grafikkort m. tv out der kun under støtter NTSC.
Har du overhovedet ikke noget signal ud?
Bemærk at TV-out ikke nødvendigvis er ensbetydende med at du kan se både p å skærm og tv samtidig!
Avatar billede rungo Nybegynder
31. januar 2002 - 14:14 #5
Holtums> jeg føler mig rimelig snydt, hvis mit grafikkort kun understøtter NTSC. Der er dog en menu i selve driveren, hvor jeg (endda på dansk) kan vælge land og tv-standard, og der angives PAL-B/G som en mulighed, så jeg regner med kortet understøtter dette.

Når jeg starter computeren op, kun med tv-tilslutning, får jeg en lyserød firkant på tv-skærmen i starten, hvorefter det bliver sort med nogle flimrende grå linjer.

Jeg er godt klar over, at det er enten-eller med tv og skærm, så i dén henseende blev jeg ikke skuffet.
Avatar billede rungo Nybegynder
17. februar 2002 - 12:40 #6
Nu har jeg fundet ud af, at det slet ikke er selve grafikkortet der er i stykker, men noget helt andet (som jeg til gengæld heller ikke kan løse!) - jeg takker for hjælpen!
Avatar billede rungo Nybegynder
17. februar 2002 - 12:41 #7
... men jeg kan jo ikke rigtig komme til at dele point ud, selvom jeg gerne vil!
Avatar billede holtums Nybegynder
18. februar 2002 - 21:22 #8
Du må da gerne skrive løsningen, den kunne jo hjælp andre
Avatar billede rungo Nybegynder
18. februar 2002 - 21:27 #9
Selvfølgelig :-)
Jeg havde simpelthen ikke sat mit grafikkort godt nok ind i AGP-porten. Der skulle næsten bruges vold, før det gik på plads.

En oplagt løsning på et dumt problem - kan absolut anbefales som 1. forsøg!!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
19. juni 2003 - 16:45 #10
Er det ikke snart lukketid??