Avatar billede brittar Nybegynder
29. januar 2002 - 22:10 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Oprette et udtryk i udtryksgenerator

Jeg har en rapport som danner en medlemsliste. Problemet er, at den også medtager medlemmer der har meldt sig ud.

I tabellen - hvorfra rapporten dannes, er der et felt der hedder "udmeldelsesdato". Hvis medlemmet har meldt sig ud står der en dato - ellers er feltet tomt.
Jeg har ikke feltet "udmeldelsesdato" med i rapporten.

Kan jeg oprette et udtryk i rapporten - som gør at medlemmer der har meldt sig ud - udelades i rapporten?
Også selvom feltet ikke indgår i rapporten.

mvh.
Britta Rasmussen
Avatar billede terry Ekspert
29. januar 2002 - 22:18 #1
You can set
Is null
in the criteria field for udmeldelsesdato and remove the check in the Show check box
30. januar 2002 - 08:39 #2
Hej Britta,

Du kan sætte egenskaben "Filter" på rapporten til at være: Udmeldelsesdato in null
Dette kan du gøre selvom du ikke har feltet med i rapporten - bare det er med i forespørgslen/tabellen, som danner rapporten.
Du skal ligeledes sætte egenskaben "FilterTil" til "Ja".

/Thomas
30. januar 2002 - 08:41 #3
Der skulle naturligvis have stået:
Udmeldelsesdato is null
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2002 - 08:44 #4
good morning!
Britta, I state in my answer "remove the check in the Show check box" Obviously you need to add the field to the query first, and then remove the check. Then write

Is Null

in the criteria field.

Hope that makes sence :o)
Avatar billede KingMedia Novice
30. januar 2002 - 17:45 #5
Hej Britta.

prøv med følgende SQL sætning til at hente dataene med fra databasen

SQLstmt = "SELECT * FROM tabel Where Udmeldelsesdato = 'null' ORDER BY ID"

Så skulle den kun hente alle records hvor værdien i Udmeldelsesdato er lig med null .. :o)

/Mads
Avatar billede KingMedia Novice
30. januar 2002 - 17:47 #6
DOH!...  hehe...  er sq lidt træt efterhånden ..
Bare glem mit svar..  fik jo lige svaret på noget der slet ik omhandlede database på nettet *G*...

Undskyld ulejligheden *G*

/Mads
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2002 - 20:40 #7
Britta, hows it going?
Avatar billede brittar Nybegynder
30. januar 2002 - 21:44 #8
Hej
Jeg har desværre ikke tid til at arbejde med databasen i dag.

mvh.
Britta
Avatar billede brittar Nybegynder
31. januar 2002 - 20:07 #9
Tak for hjælpen.
Jeg har brugt lidt fra hver af jer - derfor må I dele pointene.

mvh.
Britta
Avatar billede terry Ekspert
31. januar 2002 - 20:16 #10
selv tak :o)
Avatar billede KingMedia Novice
31. januar 2002 - 20:27 #11
Selv tak . :o)