Avatar billede nico12 Nybegynder
29. januar 2002 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til lokalt netværk

Hej
Jeg har ikke den store erfaring i opsætning af netværk, så jeg håber på lidt hjælp herfra.

Jeg har nogle klienter som skal tilsluttes en server. Mit problem er, hvordan jeg finder de rigtige ip-adresser!!!

På severen er der 2 netkort. 1 netkort til router - internettet og 1 netkort til hub - klienter.

Avatar billede goulduck Nybegynder
29. januar 2002 - 16:12 #1
HVilken server skal de tilsluttes?

På serveren ser du jo bare hvilken IP adresse dit "inderside" netkort har, så skulle der ikke være nogen problemer der!
Avatar billede nico12 Nybegynder
29. januar 2002 - 16:49 #2
Windows 2000 Advanced server med DNS
Avatar billede nico12 Nybegynder
29. januar 2002 - 20:16 #3
Jeg har ikke nogen IP adresse mod netværket. Hvordan finder jeg den???
Avatar billede boberger Nybegynder
30. januar 2002 - 00:46 #4
du skal selv sætte ip adressen mod netværket op med enten 10.0.0.x eller 192.168.0.x  -  Disse 2 ip nummerserier er reserveret til brug på LAN.
Avatar billede nico12 Nybegynder
30. januar 2002 - 15:34 #5
Det driller stadigvæk. Jeg kan godt køre internet eller netværk, men ikke begge dele.

Er der ikke noget med at router og hub´en bruger samme IP-adresse og derfor ikke kan køre sammen??
Avatar billede grinderslev Praktikant
31. januar 2002 - 02:43 #6
Avatar billede nico12 Nybegynder
31. januar 2002 - 11:36 #7
Det virker :-) Med lidt fra grinderslev fik jeg det til at virke. Lige et lille ekstra spørgsmål. Kan man så køre proxy på serveren nu??? DHCP kan man også køre det nu??

Det er bare for lige at høre om man kan. Jeg skal nok oprette et nyt spørgsmål, hvis man kan!
Avatar billede grinderslev Praktikant
20. februar 2002 - 03:44 #8
Ja og ja.