Avatar billede pfp Nybegynder
29. januar 2002 - 13:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Teksteffekt?

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at lære, hvordan man laver en flot teksteffekt som på:

http://library.thinkquest.org/C0117483/intro.html

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

/pfp
Avatar billede monstermand Nybegynder
29. januar 2002 - 13:34 #1
hvilken tekst effekt? - hvis du maner skyggen på tekst så prøv photshop og brug blending options ved at højre klikke på dit layer
Avatar billede monstermand Nybegynder
29. januar 2002 - 13:35 #2
havde ikke set kategori - sorry
Avatar billede barklund Nybegynder
29. januar 2002 - 13:43 #3
Jeg vil egentlig også gerne vide, hvilken effekt, du snakker om.

Er det skyggen?
Avatar billede monstermand Nybegynder
29. januar 2002 - 13:45 #4
ja, det er bare det at der er skygge på overskriften!
Avatar billede barklund Nybegynder
29. januar 2002 - 13:59 #5
Hov.. Jeg kommer ind på en helt anden side nu.. en Flash-side... Det gjorde jeg ikke de første par gange...

Men den nuværende side er en flot flash-ting...

Teksterne kommer ind ved at bogstaverne hver for sig dukker op... Dette er gjort ved at skrive teksten, markere den og trykke Ctrl+B. Herefter markerer du hvert enkelt bogstav og laver det til et symbol med F8. Så tager du og flytter hvert bogstav til hvert sit layer og for hvert enkelt bogstav laver du en tweening fra fx 400% og alpha=0 til 100& og alpha=100... Dette gør du for alle bogstaver...

/Barklund
Avatar billede monstermand Nybegynder
29. januar 2002 - 14:01 #6
hov - jeg kommer også ind på en anden side nu!
Avatar billede barklund Nybegynder
29. januar 2002 - 14:03 #7
Sort link!
Avatar billede pfp Nybegynder
29. januar 2002 - 14:10 #8
ja det er flash-teksteffekten jeg mener.

barklund -> prøver lige om jeg kan finde ud af det du skrev.

/pfp
Avatar billede miltoon Nybegynder
29. januar 2002 - 15:15 #9
Jeg tror at de har brugt dette program:
http://www.swishzone.com/
Jeg tror at du kan hente en trial version!
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. januar 2002 - 17:31 #10
Det er nu lettere at blot lave et bogstav i den ønskede font og konvatere det til et movieClip. Så kan du lade actionScript generere effeken blot ved at give tekststrengen til actionen...Det er naturligvis en del programmering der skal til, men koden kan så genbruges til nye tekster uden man skal lave mere manuelt i Flash
Avatar billede barklund Nybegynder
29. januar 2002 - 17:33 #11
Teføli'... lingomans ide er selvfølgelig den smarteste... Og generelt bør du lave dine flash-ting i flash og ikke 3rd Party Tools...
Avatar billede nonick Nybegynder
30. januar 2002 - 19:00 #12
Mærkeligt!!! Første gang jeg trykkede på linket kom jeg til en almindelig side, men anden gang kom der en flash intro!!??
Avatar billede nonick Nybegynder
30. januar 2002 - 19:03 #13
Måske denne side kan hjælpe... Der er noget scraple text. Det er næsten det samme...
Avatar billede nonick Nybegynder
30. januar 2002 - 19:03 #14