Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 10:18 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt med felj 404

Hejsa
Jeg har fulgt alle kunstens regler og oprettet et .htaccess dokument og lagt det i roden af min apache webserver. Men...
Den vil stadig ikke vise fejlbeskeden, også selvom beskeden kun er "Filen findes ikke.
Er der noget man skal sætte til i httpd.conf eller hvad er det jeg går galt ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 10:19 #1
hvad er indholdet af din .htaccess
Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 10:28 #2
Øhh,
ErrorDocument 404 "Desværre filen findes ikke
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 10:42 #3
lave et errordokument, kald det evt. 404.html
og skriv i din .htaccess

ErrorDocument 404 /404.html

så skulle det spille
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 10:43 #4
hvis det er din egen server skal du jo huske at sætte den op til at vise  andre end default siderne
Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 10:52 #5
Det burde jo virke med tekst "Filen kan ikke findes !!
Er det noget jeg skal ændre i httpd.conf ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 10:57 #6
ja du skal ændre det i httpd.conf kan ikke lige huske hvor, er ikke hjemme, men søg på .htaccess i den, og læs dig frem
Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 11:13 #7
Jeg kan simpelhen ikke få det til at virke !!!
Jeg har sat alt i httpd.conf til at AllowOverride None osv.
Det burde virke !!! Er der mulighed for at du kan poste din httpd.conf på siden, sådan at jeg kan se om jeg gør noget forkert ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 11:18 #8
det bliver så først en gang i aften, da jeg er på job nu, og skal noget inden jeg kommer hjem, mener at det er noget AccessUserFile (tror jeg at det hedder) der skal sættes til .htaccess
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 11:21 #9
AllowOverride All
AccessFileName .htaccess
er det vist nærmere, og husk at genstarte serveren når du har ændret i configurationen, og når du så kalder en fil der ikke eksisterer, og du ikke får din egen 404, så prøv engang at trykke Alt+F5
Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 11:23 #10
Skal AllowOverride sættes til All alle steder hvor den forekommer ?
AccessFileName er sat til .htaccess
Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 11:25 #11
Roden at webserveren er den mappe hvor man kommer til først ikke ?
f.eks www.host.dk ?
Eller er det conf mappen eller hvor er det ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 11:26 #12
kan ikke lige huske det, men prøv dig frem, du kan jo evt. lave en kopi af din httpd.conf så du har den liggende hvis der skulle gå mudder i det
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 11:29 #13
roden er den mappe hvor din index fil ligger når du kalder www.host.dk, som standard er det den mappe der hedder htdocs på apache
Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 11:33 #14
Hmm, jeg har gjort alt hvad du har beskrevet, den eneste forskel er at jeg har flyttet rod biblioteket til /data/www/ men det virker stadig ikke !!!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. januar 2002 - 11:39 #15
oki, og du er sikker på at din .htaccess kun hedder sådan og ikke .htaccess.txt ??
ellers prøv at kigge på
http://apachetoday.com/news_story.php3?ltsn=2000-07-19-002-01-NW-LF-SW
Avatar billede hbrieg Nybegynder
29. januar 2002 - 11:48 #16
Hmm, nu virker det lidt, det virker ihvertifald under roden, men det virker ikke hvis jeg f.eks. skriver localhost/test/dfgdf, hvor test er en gyldig mappe !
Det virker heller ikke hvis jeg referere til en Error.php side.
Er det noget du ved noget om ?
Avatar billede Noone Nybegynder
29. januar 2002 - 17:55 #17
AllowOverride FileInfo
ErrorDocument 404 "Filen ikke fundet æv-bæv
refer to a local document.

Er det der test dir lavet via en linie som denne:
alias /test /en_skummel_mappe
Hvis den er det, skal du sansynligvis også smide en .htaccess der også.

Du kan også sætte dine errordocuments i httpd.conf, så slipper du for at lægge .htaccess filer over alt.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
30. januar 2002 - 16:49 #18
hvis amn lægger et .htaccess i roden på siden, gælder den for alle underliggende mapper, vil man have andre indstillinger for nogle af undermapperne, skal der så smides en i den pågældende mappe
Avatar billede hbrieg Nybegynder
17. december 2002 - 15:30 #19
Sorry det har taget så langt tid, men min konto har været deaktiv, men læg lige et svar fra jer begge så deler i pointene :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
17. december 2002 - 15:43 #20
vil kun have point hvis jeg bidrog konstruktivt, ellers afviser du bare mit svar :-)
Avatar billede hbrieg Nybegynder
17. december 2002 - 15:44 #21
Det var konstruktivt, dvs. det gav mig da sparket til at finde fejlen og få det til at virke :-) Forresten så har du endnu ikke lavet et svar :-)
Avatar billede hbrieg Nybegynder
26. februar 2003 - 10:23 #22
Hvis du ikke vil have pointene er det da også ok :o)
Lukker spørgsmålet..