Avatar billede sunlight Nybegynder
29. januar 2002 - 08:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem i Concorde C 5 Version 1.8

Jeg er ved at lære Concorde og har oprettet et regnskab, men når jeg vil ind i Debitor/Kardotek skriver den: Der er foretaget en division med 0 under afvikling af kørsel. Hvordan retter jeg det...?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2002 - 08:21 #1
Det lyder ikke som noget, jeg har hørt om før. Prøv at kontrollere at du har fået indlæst licenskoderne (Generelt-Tilpasning-Adgangskontrol-Koder). Der skal være flueben udfor de indtastede koder, check også at serienummeret og licensnavnet er præcis som anført i kodebrevet. Hvis koderne ikke er indlæst, kan du få alle mulige typer fejl.

Hvis alt dette er i orden tror jeg du skal installere forfra.
Avatar billede sunlight Nybegynder
29. januar 2002 - 08:28 #2
Jeg har et andet regnskab liggende i programmet og det er der ingen problemmer med. Det er lige så snart at jeg skifter til det ny oprettede regnskab.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2002 - 08:33 #3
Har du kopieret kontoplanen og har du sat kryds i "Opret grunddata"?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2002 - 08:34 #4
hardu koder til Flere regnskaber?
Avatar billede dma Nybegynder
30. januar 2002 - 07:30 #5
Det lyder som om der er noget programmering der er galt. Har du oprettet nogen former for formler eller lign?
Hvis ikke, vil jeg gøre som mcregn siger: Lav en ny installation!
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
31. januar 2002 - 19:57 #6
Jeg tror dma er inde på noget af det rigtige...
Har du fået tilrettet en Form eller en Rapport i systemet ?

Du kan tjekke det ved at gå ind i Konsol versionen (dos) under (Generelt/tilpasning/udviklingsmenu/FRM/RET) ... hvis der er et kartotek der hedder DebKart USR så er der foretaget en manuel tilretning af formen Debitor Kartotek (DebKart).

Hvis det ikke er en tilretning der udgør problemet, så er det et sted i opsætningen det er gået galt.... Som der er foreslået her på siden, er det en god idé at tjekke at koderne er indtastet korrekt.
Avatar billede rough Nybegynder
19. februar 2002 - 18:24 #7
Det lydder ikke som om der er noget galt med dine koder eller programering dette ville også influere på det første regnskab. der kan til tider ske koks i Damgaards (navisions) native database hvilket kan rettes med at reindexere eller køre check og fix