Avatar billede tobster Nybegynder
28. januar 2002 - 23:13 Der er 9 kommentarer

ADSL går ned

Hejsa

Jeg har lige fået ADSL fra TDC for en uges tid siden. Problemet er bare at forbindelsen nogle gange går ned. Det eneste der synes at virke er hvis man trækker strømforsyningen ud af routeren og så efter 10 sek tilslutter det igen. Der må da være en nemmere måde at løse det på!!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
28. januar 2002 - 23:17 #1
Jeg har haft samme problem og fik at vide hos min udbyder (Cybercity), at jeg skulle gøre som dig. Nemlig at afbryde strømmen til routeren i 30 sekunder. Det bliver dog først nødvendigt for mit vedkommende at gøre det, når routeren har stået og kørt i et par dage, uden pause.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
28. januar 2002 - 23:17 #2
Det skulle have været en kommentar...
Avatar billede foodear Praktikant
28. januar 2002 - 23:17 #3
har samme problem, overvejer at skifte udbyder (igen)
Avatar billede error_ Nybegynder
28. januar 2002 - 23:18 #4
Jeg har også lige fået ADSL! - men mit virker fint!

Skal man egentlig slukke for routeren om aftenen?
Avatar billede foodear Praktikant
28. januar 2002 - 23:20 #5
Det er noget at deres (TDC)DHCP "timer-out", jeg tror sq de mangler ip-adresser!
Avatar billede error_ Nybegynder
28. januar 2002 - 23:21 #6
Jeg har også TDC - har ikke været ude for det!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2002 - 23:23 #7
Man skal absolut aldrig slukke for sin router... hele meningen med ADSL er jo at man er på 24/7 (med routeren) og hvis man så bare slukker den kan det give nogle problemer... problemerne er bare lidt svære at forklare...
Avatar billede error_ Nybegynder
28. januar 2002 - 23:24 #8
Okay, det er bare min far der siger at nu skal vi slukke routeren, for den bruger for meget strøm.... :o)
Avatar billede error_ Nybegynder
28. januar 2002 - 23:25 #9
Men har prøvet at forklare ham at man ikke skal slukke den. - Så siger han bare at det gør alle andre også.....
Men jeg havde (endnu en gang) ret...