Avatar billede hsh Nybegynder
10. juni 1999 - 12:42 Der er 9 kommentarer

scsi-controller

Jeg skulle skifte SCSIkort/bus over i en ny maskine Amd K62 350 mhz fra en pentium 75 mhz, scsi''en er tilsluttet cd-rom drevet det hele er flyttet over i den nye med de gamle driver, men det virker ikke, der kommer ingen direkte fejlmeddelse, er det nok bare at finde nye driver på nettet?, scsi kortet hedder så vidt jeg kan se adaptec EZ-SCSI lite v3.12
Avatar billede brian_d Nybegynder
10. juni 1999 - 13:41 #1
Det er nok fordi dit motherboard kører 100 MHz og din controller kører 33 - 66 MHz

Avatar billede hsh Nybegynder
10. juni 1999 - 15:30 #2
mener du at jeg skal købe ny scsi?
Avatar billede brian_d Nybegynder
10. juni 1999 - 15:43 #3
Det ville jeg gøre, de små controllere koster næsten ikke noget idag.

Sådan fik jeg løst et ligende problem.

Brian_d :o)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 1999 - 20:27 #4
Hi there!

Bliver SCSI-controlleren i det hele taget detectet ved boot (der må jo være en eller anden form for BIOS på kortet der giver sig til kende ved boot)???

Og ja....de to typer kort der er mest sensitive overfor forhøjede bushatigheder er SCSI-kontrollere og grafikkort..men...så hut jeg hvisker..sår sker der det når man kører 100MHZ på FSB at PCI-bussen låses til 33MHz.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
10. juni 1999 - 22:54 #5
hsh> Hejsa! Hvis du finder ud af at du bliver nødt til at købe et nyt SCSI-kort vil jeg godt købe det gamle af dig!

Du kan finde ud af om det er bushastigheden der er problemet ved at sætte dit motherboard på 66 MHz, som du sikkert allerede har regnet ud...

Kontakt mig på yebzqey@get2net.dk hvis du vil sælge!
Avatar billede jacobmk Nybegynder
27. juli 1999 - 15:03 #6
Det har intet med bushastigheder at gøre, da pci bussen kører samme hastighed ved 66 og 100mhz (pga divideren på bussen, henholdsvis 1/2 og 1/3).
EZ-SCSI lite v3.12 er softwaren der følger med, så det er ikke navnet på kortet. Men det er jo nok et adaptec. Hvis det er isa, så er det ikke usandsynligt at det er pga af en hardware konflikt, kortet ikke findes. prøv evt. at fjerne nogle af de andre kort i computeren (lydkort/netkort etc.), hvis det så viser sig at virke. Ja så finde ud af at få rokeret rundt på irq'erne så der også er en fri til dit scsi kort.
Hvis det er pci kort - så slå plug'n play til på alle pci og isa slots i bios.
Avatar billede toketoke Nybegynder
23. september 1999 - 09:41 #7
1: vend dit kabel.

2: opdater din bios

3: tillykke alt virker.
Avatar billede hsh Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:53 #8
kommentaren fra jacobmk er faktisk mere i den rigtige retning, iøvrigt har jeg svaret før, se lige datoen.
Avatar billede hsh Nybegynder
14. marts 2001 - 09:18 #9
jeg vil give jacobmk mine point, men det kan jeg åbenbart ikke få lov til??