Avatar billede ebdrup Nybegynder
28. januar 2002 - 21:06 Der er 9 kommentarer

Parser til .asp filer

Jeg vil gerne kunne parse .asp filer og få opbygget et parsertræ, det er vigtigt at få fat i funktioner, variable, SSI. Jeg vil tro at Microsoft kunne have noget de stiller til rådighed på dette område?
Avatar billede entracore Nybegynder
28. januar 2002 - 21:26 #1
Det findes vist ikke et komponent i Visual Basic der kan parse ASP kode.... men det kunne jo egenlig være fedt at have...

Kan du ikke sætte dig ned og lave sådan et komponent... :-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
28. januar 2002 - 22:15 #2
Jeg har lige udviklet en komponent til at parse til Style Sheet, så det må jo også kunne udvikles til asp kode. Jeg er dog ikke sikker på at det findes i forvejen. Jeg er dog heller ikke sikker på at jeg vil lave det for 200 point :-)

Jeg tror også samtidig det er et temmeligt stort projekt at gå igang med.

kedde
Avatar billede ebdrup Nybegynder
29. januar 2002 - 11:21 #3
Jeg giver skam 200 point til den der kan pege i retningen af en god løsning, også hvis den løsning kræver tegnedrengen op af lommen, men "hyr en freelancer" giver ingen point :-), jeg er selv ved at undersøge sagen og jeg er ikke den eneste der har efterspurgt en parser, men indtil videre har alle jeg har mailet med opgivet at finde en, men de vil allesammen gerne have en kopi hvis jeg fremskaffer en.
Det er ganske rigtigt at det er et kæmpe arbejde, netop derfor ville det være rart hvis der var en der havde lavet en parser i forvejen ;-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. februar 2002 - 13:15 #4
Jeg har overvejet dette spørgsmål meget, jeg ville meget gerne være med i udviklingen af en sådan komponent. Men har hverken tid eller lyst til at gå igang med det alene. Kunne man ikke nedsætte en lille arbejdsgruppe, der får lavet analysen og designet af en sådan parser. Så er jeg ret sikker på at implementationen ikke er så hård :-)

Kedde
Avatar billede asp400 Nybegynder
19. februar 2002 - 18:53 #5
Så stort er det heller ikke...

man kan nøjes med at parse hver enkelt linie igennem, lede efter Property,Sub,Function,#INCLUDE, og så vise resultaet i et eller andet interface.
Avatar billede asp400 Nybegynder
19. februar 2002 - 18:55 #6
..okay variabler er lidt mere tricky, men der kunne man jo gå efter Dim statementet
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. februar 2002 - 08:45 #7
Ja det er rigtigt, men du skal jo så også have paramtre med til funktionerne.
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. februar 2002 - 09:48 #8
DU skal iøvrigt også huske at du skal have med om parametrene er global eller, hvis de er lokale  så hvilken sub/function de hører til!!

Kedde
Avatar billede asp400 Nybegynder
20. februar 2002 - 10:23 #9
No biggie...

det er bare med at holde nogle states efterhånden som du parser den igennem