Avatar billede hhansen Nybegynder
28. januar 2002 - 17:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ADSL med usb --> 2 computere

Hej Experter

Min kammerat har fået adsl med oncable og der fungere helt fint. Det er et kabelmodem med mulighed for at tilslutte pc med enten netværkskabel eller usb.

MEN som mange andre har han 2 pc'er og nu er 10.000 sprøgsmålet hvordan man kan få dem til at være på nettet samtidig.

Iflg. manden fra TDK skulle det kunne lade sig gøre at forbinde de to pc altså med windows netværk og dele filer samtidig med at den ene så er tilsluttet kabelmodem med usb.

Er det rigitig og kan det lade sig gøre og skal man bruge et krydset kabel ?

Kort og godt er der nogen der har opskriften eller et godt link så vil jeg gerne høre fra dig.

BTW. ang. fast ip adresse med oncable - så har jeg ladet mig fortælle at blot man går på mindst en gang i døgnet så har man det samme ip adresse !!!. Kilde : TDK's teknikker. Han havde haft den samme i 3 mdr.

På forhånd tak.

Avatar billede riversen Nybegynder
28. januar 2002 - 17:42 #1
der er selvf. opretten en forbindelse til internet. Hvis du smider et netkort i hvert pc og forbinder dem med det krydsede kabel kan du dele forbindelsen og netværksforbindelsen...

hvis du skal have opskrift så skal jeg lige have styresystem
Avatar billede riversen Nybegynder
28. januar 2002 - 17:43 #2
ja, hvis du kobler på en gang og ikke bliver disconnected, så vil du have den samme ip
Avatar billede heinekastrup Nybegynder
28. januar 2002 - 17:48 #3
det er rigtigt det kræver følgende:
at hver pc har netværkskort.
et krydset kabel.
at den pc der er tilsluttet modemet er tændt.
hvis den er slukket kan nr.2 ikke gå på nettet.
jeg har 5 pc'er sat sammen sådan at alle går på nettet.
og med en hastighed på ca:2048kbs er de utrolig hurtige.
det virker selvføldig også med lavere hastighed.
men husk at hvis begge pc'er er på netter samtidig deler de den hastighed der er.
håber at mit svar er fyllest gørende nok-.
held og lykke
Avatar billede hhansen Nybegynder
28. januar 2002 - 20:37 #4
Det er til win 98 se, er der nogen der ligger inde med fremgangsmåden
Avatar billede riversen Nybegynder
28. januar 2002 - 20:55 #5
det skal selvf. gøres på pc'en der har internetforbindelsen, og win98 SE har internet connection sharing indbygget, så det er jo også fint.

Kig her for vejledning http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q234815
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. januar 2002 - 10:27 #6
Avatar billede hhansen Nybegynder
29. januar 2002 - 13:17 #7
Tak indtil videre jeg kigger på det og når jeg har fundet ud af at give point så bliver der det ud til højre og venstre.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. januar 2002 - 14:32 #8
du har givet heinekastrup alle pointene
Avatar billede hhansen Nybegynder
30. januar 2002 - 13:29 #9
Nå men jeg vil gerne give jer andre nogle også kan det ikke lade sig gøre

hhansen
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. januar 2002 - 13:32 #10
ja du skriver hvad folk skal have, og heinekastrup opretter et spørgsmål med point til de forskelige