Avatar billede range Nybegynder
28. januar 2002 - 10:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Statistik

Hejsa

Jeg vil gerne have lavet noget statistik på min hjemmeside. Dertil vil jeg gerne bruge PHP og MySQL, som jeg har installeret, og som fungerer ganske fint :-) Problemet er imidlertid, at jeg gerne vil kunne tage fat i brugeoplysninger (browser, history/referenceside, skærmopløsning ol.) via PHP - kan det lade sig gøre og i givet fald hvordan? Eller skal jeg forbi JavaScript (hvilket jeg ikke er specielt vild med)?

/range
http://www.range.dk
Avatar billede morw Nybegynder
28. januar 2002 - 10:12 #1
Du kan jo lave phpinfo() og se hvad du kan få fat i. Skærmopløsning, history finder du kun clientside.
Avatar billede range Nybegynder
28. januar 2002 - 10:20 #2
Jeg ved at jeg kan få fat i browserens navn via PHP, men jeg havde håbet at der var en mulighed for de andre :-/
Avatar billede inf2005 Nybegynder
28. januar 2002 - 11:59 #3
prøv at kigge på de stats, jeg har på www.thomaslunde.dk

Er det nogle du kan bruge?? De kører også alle sammen PHP/MySQL
Avatar billede tipsen Nybegynder
28. januar 2002 - 12:21 #4
Hvis du bruger Apache, kan du benytte nogle indbyggede variable:

$browser = $HTTP_USER_AGENT;
$referer = $HTTP_REFERER;
$ipnumber = $REMOTE_ADDR;

så har du browser, OS, referrer og ip!
Avatar billede tipsen Nybegynder
28. januar 2002 - 12:37 #5
hvis du "gemmer" en ultralille frame et eller andet sted, kan du jo lave et javascript, som findes opløsning, antalfarver, history osv og derefter kalder en php-side der sørger for at gemme resultaterne i statistikbasen... - bare en idé - der er sikkert bedre måder! :-)
Avatar billede range Nybegynder
28. januar 2002 - 12:47 #6
inf2005 >> Siden er helt fin, jeg vil selvfølgelig checke den :-)

tipsen >> Jeg bruger selvfølgelig Apache :-) Det er ganske fint med $HTTP_REFERER, men jeg ville gerne kunne gå en tak længere tilbage i history'en.
Avatar billede inf2005 Nybegynder
28. januar 2002 - 13:10 #7
okay, men det er jo noget man selv definere hvor meget af tabellen der skal vises...
Avatar billede inf2005 Nybegynder
28. januar 2002 - 15:32 #8
range >>> Kan du bruge det??
Avatar billede tipsen Nybegynder
06. august 2002 - 11:24 #9
Range: Du kan ikke på en måde gå længere tilbage i history end til REFERER - hvis du kan er det en sikkerhedsbrist i browseren! (Så det er muligt du kan finde en IE browser, hvor det er muligt ;-))
Avatar billede tipsen Nybegynder
06. august 2002 - 11:24 #10
"...ikke på nogen måde..." skulle der have stået!