Avatar billede bigbucks Nybegynder
28. januar 2002 - 09:26 Der er 6 kommentarer

Hvordan flytter jeg "Delte dokumenter"

Jeg har partitioneret min harddisk og har alle dokumenter liggende på d: drevet - derfor har jeg valgt at mappen "Dokumenter" peger på en mappe på d:
Men nu er der i XP kommet den glimrende funktion der hedder "Delte dokumenter" (som jeg gerne vil bruge). Den ligger desværre på c: (under Documents and Settings>...).
Hvordan "flytter" jeg den mappe?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. januar 2002 - 09:30 #1
Du kan ikke flyte den mappe, som XP styrer - ikke så vidt jeg er klar over. Men hvorfor ikke dele din mappe som ligger på d-drevet? Blot højrelkik på mappen, vælg DEL mappe - eller sharing/security, og resten giver sig selv. Den vil nok advare om potentiel fare, men ignorer blot det.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. januar 2002 - 09:32 #2
Jeg er ikke sikker, men prøv at højreklikke på den DOKUMENTER mappe som ligger på C-drevet - det er så muligt at du kan vælge at den skal pege på din D:\dokumenter (det kunne man på win98)
Avatar billede bigbucks Nybegynder
28. januar 2002 - 09:38 #3
Som du skriver først kan man vist ikke dele den mappe - jeg har forsøgt på alle de "normale" måder (og dit andet forslag har jeg prøvet - det dur ikke. Den skriver at det er en systemmappe).

Jeg har pt. løst problemet ved at lægge et par genveje i "Delte dokumenter" til de mapper (i mine egne "Dokumenter") jeg gerne vil dele. Det er OK.
Grunden til at jeg gerne vil bruge "Delte..." er at den som standard bliver vist ved værktøjerne ovre i venstre side af dokumentmappen hos de andre brugere. De (læs: min kone) skal altså ikke til at lede efter delte mapper
Avatar billede resten Nybegynder
28. januar 2002 - 09:43 #4
Højreklik på Documenter gå ned i egenskaber og klik derefter på flyt så lægger den sig over på dit D drev istedet for C drevet.
Avatar billede bigbucks Nybegynder
28. januar 2002 - 09:58 #5
Nu er det ikke "Dokumenter" men mappen "Delte dokumenter" jeg vil flytte - og den bliver ikke vist på skrivebordet. Den kan kun ses i stifinder, og der er det ikke muligt at ændre på placeringen (kun at aflæse den).
Men måske det er muligt at få vist "Delte dokumenter" på skrivebordet - og derefter flytte den. Jeg kan desværre ikke teste lige nu, da jeg er på arbejde, og ikke har XP her.
Avatar billede bigbucks Nybegynder
29. august 2002 - 18:29 #6
Jeg har nu fundet en løsning (der kræver lidt ændringer i registreringdatabasen).
Er der andre der er interesserede kan man læse hvordan det skal gøres her:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=597