Avatar billede moods Nybegynder
27. januar 2002 - 23:38 Der er 12 kommentarer

Hvilket bundkort bedst?

Hey!

Okay måske dette er et dumt spørgsmål...men der er vel ikke nogen der kunne fortælle mig hvilke bundkort der er de bedste på markedet lige nu hvis man skal holde sig inden for 3000 kr...

mvh
Anders
Avatar billede trismegistos Nybegynder
27. januar 2002 - 23:40 #1
Hov , du må vist hellere lukke det ene spm. igen. Man må kun oprette det en gang.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
27. januar 2002 - 23:42 #2
Avatar billede trismegistos Nybegynder
27. januar 2002 - 23:50 #3
Avatar billede trismegistos Nybegynder
27. januar 2002 - 23:51 #4
Avatar billede 2pac_wannabe Nybegynder
27. januar 2002 - 23:55 #5
Tjaah, det kommer je an på hvilken CPU og RAM du bruger...
Avatar billede moods Nybegynder
27. januar 2002 - 23:57 #6
Gerne AMD Athlon Palomino og DDR RAM  ;)
Avatar billede stigc Nybegynder
27. januar 2002 - 23:59 #7
trismegistos >> Ved du selv noget om dem, eller fandt du bare 2 MB på edbpriser til ca 3000 kroner ?

Her kan du læse en masse tests:

http://www.tomshardware.com/mainboard/index.html
Avatar billede trismegistos Nybegynder
28. januar 2002 - 00:00 #8
Avatar billede trismegistos Nybegynder
28. januar 2002 - 00:08 #9
Jeg ved at begge er gode mobos , har dem selvfølgelig ikke selv men har rodet en del med hardware og tør godt stå inde for kvaliteten af de 2 MB's da de begge er high-end produkter og kommer bundlet med alle tænkelige former for software. Dog er de begge proffesionelle serverløsninger , derfor har jeg linket til et Soyo dragon kort som er noget af det mest ultimative til gamere for øjeblikket. Jeg vil opfordre folk til selv at søge tekniske specs. på deres mobo's da jeg jo kan sidde og sælge varen her men det er ingen garanti , derfor : Jeg foreslår , du finder specs på nettet og så kan du jo spørge om hvad fordelen er ved forskellige løsninger og evt. uddybe hvad du skal bruge boardet til?
Avatar billede moods Nybegynder
28. januar 2002 - 00:13 #10
kortet skal bruges som workstation. Til noget hæftigt grafisk arbejde.

Går i seng...giver points i morgen!
Avatar billede trismegistos Nybegynder
28. januar 2002 - 00:16 #11
sov godt    :)
Avatar billede trismegistos Nybegynder
28. januar 2002 - 00:38 #12
Til en solid , bundstabil grafisk workstation vil jeg anbefale et dual-cpu system , stabilitet over hastighed , og for mit vedkommende helst Pentium III/Xeon cpu'er. Raid er også anbefalelsesværdigt i den forbindelse for ikke at miste data ved nedbrud af hd. Scsi er ikke nødvendigt , pris/ydelses forholdet ved scsi er mere til store belastede servere end til grafiske workstations som sagtens kan klare sig med RAID.
For at udnytte to cpu'er skal man dog bruge et OS som understøtter multiprocessing.