Avatar billede praetorian Nybegynder
27. januar 2002 - 23:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Domæne navn vs flere servere

Kære eksperter

Jeg er rendt ind i et spørgsmål som jeg håer at i kan hjælpe mig med. Jeg har lige registreret et domæne navn og overvejer at bestille hosting, så er mit spørgsmål følgende:

Hvis folk går ind på mit domæne normalt så komemr de jo til at se den side jeg har hostet. Så er det jeg spørger hvad så hvis folk skal ind på min ftp server som jo lige netop ikke er på den samme ip som der hvor min side hostes???. Er der nogle der har en løsning på dette??

Hvis ovenstående forklaring virker mystisk så spørg bare efter uddybende information
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2002 - 23:29 #1
så får du bare din udbyder til at pege www.domæne.xx på
en IP, og ftp.domæne.xx til at pege på en anden.

Det kan være en rigtig god idé at undersøge på forhånd om
din udbyder nu også kan finde ud af det :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
27. januar 2002 - 23:30 #2
Er det noget som du tror Freepaq.dk kan finde ud af ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2002 - 23:38 #3
Freepaq eller infopaq ?? Aner det ikke. Det kan være andre
ved noget, men send en mail. Af sådan et svar plejer man at
kunne afgøre om de ved hvad de snakker om. Og hvis din side
er en smule seriøs (ikke at der er noget galt med ikke at være
seriøs), så lad kvaliteten af før-support guide dig til den rigtige
udbyder. Plus "eksperternes" mening :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
27. januar 2002 - 23:40 #4
er primært ude efter gratis hosting af Domæne navn :-) og der er Freepaq de eneste jeg keder der kan tilbyde det
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2002 - 23:43 #5
Oookay - nej, ekstraordinære DNS-opsætninger finder du nok ikke
gratis. Du snød mig en del ved at skrive "overvejer at
bestille hosting"....troede bestemt ikke det skulle være
gratis, ha ha. Ja, bare rolig, jeg har også lidt gratis hosting, men
ikke til noget alvorligt.
Avatar billede boberger Nybegynder
28. januar 2002 - 00:54 #6
Gratis hosting af domænenavn kan du finde på www.gratisdns.dk  Jeg vil lige sige at dette er en supergod nameserver ordning. Du skal bare redelegere dit domænenavn til gratisdns's nameservere (redelegeringen er også gratis) og wupti - du kan selv styre hvor hvad skal pege hen :-)
Avatar billede boberger Nybegynder
28. januar 2002 - 00:55 #7
Det skal lige tilføjes at gratisdns ikke kræver nogen form for bannere :-)
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. januar 2002 - 01:07 #8
Boberger:

Problmet er bare at hvis jeg fx vælger at få Freepaq ti lat hoste mit domæne så skal de have overdraget mit domæne :-(. Men www.gratisDNS.dk hoster ikke dit domæne navn de tilbyder kun DNS servere!
Avatar billede professoren Nybegynder
28. januar 2002 - 13:27 #9
OK du har hosted din domæne på en server med IP. Hvorfor skal folk logge ind på din FTP server?  Skal de downloade noget?  Eller hvad?

Hvis du ønsker at have 2 forskellige IP adresser er følgende mulig:
--brug domain-aliasing
--brug domain-re-routing
--brug dynamic DSN allocation

Vedr. gratis hosting, er der nu 3-4 steder i DK, og mange flere i udlandet!
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. januar 2002 - 23:41 #10
det jeg er ude efter at få min hjemmeside hostet. Ergo alt brug af www.domæne.dk skal gå til hostingfirmaet. Samtidigt med skal alt brug af (ftp/mail).domæne.dk gå til min egen IP. Men vil du være så venlig at udspecificere hvad de tre ting du foreslår de dækker over ????
Avatar billede boberger Nybegynder
29. januar 2002 - 00:12 #11
DHT.DK , som er et hostingfirma, har mulighed for at du selv kan styre dine subdomæner. Dette er med i prisen. Du kan via et adminpanel selv styre dine subdomæner. F.eks kan alt webtrafik gå til DHT's server, og mail + ftp kan du så oprette subdomæner der henviser til din egen IP. Jeg vil dog anbefale at du har en fast IP adresse.
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. januar 2002 - 00:16 #12
boberger:

har godtnok dynamisk allokering fra TDC's side, men min router går som sagt at jeg altdi er på så derved kan man godt sige at jeg har fast ip. Men er DHt.dk gratis ????, og hadv koster de eventuelt.
Avatar billede boberger Nybegynder
29. januar 2002 - 00:52 #13
hmmmm... priserne kan jeg ikke lige huske - men du skal vel under alle omstændigheder bruge et hostingfirma??
Avatar billede boberger Nybegynder
29. januar 2002 - 00:55 #14
I øvrigt - er det TDC Netexpress adsl du har? - Hvis der er tilfældet kan jeg lige tilføje at deres dynamiske IP adresser holder ganske længe (min nuværende dynamiske IP adresse har jeg haft minimum 3 uger)
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. januar 2002 - 11:15 #15
Boberger:

Ja og helst gratis, grunden til at jeg spørger om det er muligt at route noget af trafikken videre gør at jeg kan nøjes med en mindre server til at starte med og så opgradere stille og roligt.

Men jeg har TDC/Netexpress og min IP er kun skiftet 2 gange i de snart 3 måneder jeg har haft det, den ene gang på grund af at min forbindelse var død i en dag og den anden gang da min router gik kold.

Professóre:

du må gerne komme ind og svare på mit "nye" spørgsmål
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. januar 2002 - 11:16 #16
Professoren:

det var ikke mening at du skulle have point, returner dem venligst!!
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. januar 2002 - 23:09 #17
Professoren:

Du har til på lørdag til at komme herind og give pointsne tilbage eller så melder jeg dig til misbrug!
Avatar billede praetorian Nybegynder
04. februar 2002 - 22:39 #18
Spørgsmål flyttet til:
http://www.eksperten.dk/spm/168215