Avatar billede netsmurf Nybegynder
27. januar 2002 - 20:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router med indbygget printserver

Jeg har tre computere (XP og 95) som jeg gerne vil koble til nettet via en adsl-forbindelse. Jeg vil dog også gerne have mulighed for at dele en HP Laserjet 5L mellem alle computere og jeg vil derfor gerne vide om der findes routere som har en indbygget printserver (eller hvad det kaldes) så printeren kan kobles til.

På forhånd tak
Avatar billede keepitsimple Nybegynder
27. januar 2002 - 20:22 #1
Mig bekendt findes der ikke kombinerede routere/printservere. I mine øjne er der vel heller ikke noget i vejen for at have dem separat?

Hilsen
KiS
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. januar 2002 - 01:57 #2
Lav du dig en lille server /print server /router /firewall ud af en gammel PC med et par netkort i. Det er nok den billigste (og måske den bedste) løsning.
Avatar billede netsmurf Nybegynder
31. januar 2002 - 21:26 #3
Grinderslev - har du selv erfaring med en linux-server som virker som ja alt det der? Jeg er lidt igang med denne løsning. Vil det være godt med en gammel pc'er direkte forbundet med ADSL og så også sætte en switch til som kunne fordele ud til resten af nettet?
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
23. marts 2002 - 10:27 #4
Halløjsa.

Dette er løsningen :
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netusr8000.html

En kombi router/switch/printserver. Produktet er fra US Robotic (lever endnu), og koster ca. 1700,- Har den selv med TDC Netexpress. Kører virkelig godt og er nem at administrere !

Mvh. Jan