Avatar billede lakso Nybegynder
27. januar 2002 - 18:51 Der er 7 kommentarer

Fejlstrøm? ingen lyd

Jeg flyttede lige min computer, og satte den så til igen.. Mit lydkabel fra computeren til anlægget, har altid haft en kortslutning, men det har altid kunnet løses ved at hive lidt i det. Men det hjalp ikke nu.. så jeg pillede det helt fra, og satte mine høretlf. til, men stadig ikke noget. SÅ prøvede jeg at slukke, hive strømmen væk, og så sætte det til igen og tænde. Men så blev det plduseligt endnu mere mærkeligt. Nu er der slet ikke nogen lyd.. og kun comp. højtaleren siger bip når, istedet for at der kommer lyd ved lydkortet...
Pillede også lige lydkortet ud, for at se om der var noget der var brændt af eller noget, kunne ikke umiddelbart se noget..

Hov, var lige ved at glemme en ting der nok er ret vigtig at vide.. Winamp, gider ikke køre ordentligt nu, efter jeg rebootede første gang, afspiller den på en meget underlig måde. Den springer hen ad filen, og klarer et 9in track, på 2-3sec.. der er dog ingen lyd :P

VIlle satme være lækkert hvis der skulle være en der kunne komme med en løsning, så derfor de 100 point, har dog på fornemmelsen at det her er noget der ikke liige kan løses :P
Avatar billede lakso Nybegynder
27. januar 2002 - 19:04 #1
pyha.. mit OnBoard lydkort virker heldigvis, så har jeg da i det mindste lyd... Men ville være lidt federe at få det ovenstående "spørgsmål" besvaret, og måske endda løst =)
Avatar billede -simon- Nybegynder
27. januar 2002 - 19:09 #2
geninstaller driver og flyt evt kortet over i en andet pci-port
Avatar billede zeppelin Nybegynder
27. januar 2002 - 21:02 #3
Det med Winamp kan være fordi du har sat den til at write, så den laver dine mp3 om til waw, det tager nemlig kun få sek og mens er der ingen lyd.
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. januar 2002 - 09:38 #4
Du kan desværre have smadret dit lydkort, da du besktiver, at dit kabel har en defekt, der gør at du skal "rive" lidt i det. du kan have en ledning, der er løs, og har kortsluttet udgangen i lydkortet.
Dette er dog usandsynligt, men muligheden foreligger:-(
Du vil nok ikke kunne se visuelt, om der er noget der er brændt af på et lydkort.

Problemet med winamp, kan skyltes, at dit lydkort ikke virker derfor har winamp ingen reference at spille til.
Jeg har prøvet det, hvor winamp, ikke ville spille selvom der var et nummer og timeren talte de samme sekunder 1-2  1-2 osv men der skete nul og niks, men da mit lydkort blev installeret igen, virkede det!!

Held og lykke
Avatar billede -simon- Nybegynder
29. januar 2002 - 20:59 #5
LUK SPØRGSMÅL ! ! !
Avatar billede zeppelin Nybegynder
29. januar 2002 - 22:50 #6
Ikk da hvis han ikke har fået opklaret noget.:)
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:28 #7
Har du fået svar på dit spm.?