Avatar billede boberger Nybegynder
27. januar 2002 - 02:46 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme i kontakt med egen webserver der står i DMZ zonen

Jeg kan ikke komme i kontakt med mine egne websites, gennem min d-link 804 router. Webserveren står i DMZ zonen, og mine andre pc'er er bag en firewall. Hvordan får jeg kontakt med min server gennem mine domænenavne?

Jeg kan sagtens få forbindelse internt ved brug af netbios navnene - men det er ikke en holdbar løsning.
Avatar billede boberger Nybegynder
27. januar 2002 - 03:52 #1
Hvis jeg bruger en extern proxyserver - så har jeg ingen problemer - det går bare lidt langsomt. :-(
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. januar 2002 - 10:39 #2
Du mangler at komme med oplysninger om dit netværks setup.
Der er ca. ligeså mange måder at lave et DMZ setup som der er installationer.

LuF
Avatar billede boberger Nybegynder
27. januar 2002 - 11:32 #3
Jeg har en W2K server der står på samme netværk som resten af maskinerne. Igennem routeren kan jeg vælge at serveren kan være i DMZ. Førhen har jeg brugt en SpeedStream 2601 router, med nat mapping til serveren. Der er ikke sat DNS op på W2K serveren.

Min ipconfig siger følgende:

Ethernet adapter Local Area Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-A0-CC-C3-FA-28
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : 27. januar 2002 02:33:35
        Lease Expires . . . . . . . . . . : 30. januar 2002 02:33:35
Avatar billede boberger Nybegynder
27. januar 2002 - 14:47 #4
server 192.168.0.2----------|
                            |
Client 192.168.0.100--------|
                            |
                            |----- Dlink 804 adsl-router/switch/dhcp
                            |
Client 192.168.0.101--------|
Avatar billede svindler Nybegynder
28. januar 2002 - 10:00 #5
Dit problem er, at klienterne slår navnet op i dns'en og får den EKSTERNE ip for domain-navnene. Routeren kan ikke nat'te trafikken og sende den tilbage på det interne netværk.
I Cisco routere og firewalls har de løst det ved at pille i dns-svarene. Hvis din 804'er ikke kan det, må du lave en fake-dns internt for dine domæner, eller bare skrive de relevante navne i de lokale hosts.-filer.