Avatar billede icelands_ Nybegynder
26. januar 2002 - 21:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp haster hvordan sletter man en registreringsnøgle?

Jeg er i gang med en studieopgave i et fag der hedder ekspertsystemer og der skal vi benytte et shareware program der hedder Corvid Exsys. Det blev installeret i dag, men på grund af et systemnedbrud blev jeg nødt til at sætte windows recovery til og så sætte systemet tilbage til det sidste checkpoint der var i formiddags. Nu var der bare det problem at nu havde jeg ikke længere 30 dages prøvetid på Corvid Exsys, men nul - hvad gør jeg - jeg skal aflevere i næste uge - HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP plz.
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. januar 2002 - 21:56 #1
installér programmet igen!!!
Avatar billede smiske Nybegynder
26. januar 2002 - 21:56 #2
Du finder den ved at køre regedit nede i start>>Kør.

Inde i registrerings databsen finder du så under Local Users eller local machine det program og slette den dertil hørende nøgle.

Men, husk lige at tage backup af din registreings databse først, hvis den bliver smadret er du sgu virkelig presset.*gg*

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
26. januar 2002 - 21:58 #3
efter du har lavet det lille nummer jeg foreslog ovenover kan du så installere programmet igen og have din 30 dages prøvetid igen :o)

//Henrik
Avatar billede resten Nybegynder
26. januar 2002 - 22:11 #4
Du skal bruge reg clean til at rense din registeringsdatabase for gamle filer og programmet kan hentes her.
http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-881470.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.881470
Avatar billede icelands_ Nybegynder
26. januar 2002 - 22:30 #5
Jeg har prøvet at gå ind i registreringsdatabasen, som smiske har foreslået, - tog med det samme en backup og gav mig til at søge på corvid og exsys og fik filerne slettet - genstartede og prøvede at installere den igen, men fik denne meddelelse:

The configuration data for this product is corrupt. Cantact your support personnel.

Så prøvede jeg at installere reg clean, som resten foreslog, men det hjalp heller ikke.

Derfor geninstallerede jeg min backup af registreringsdatabasen, men det hjælper heller ikke - shit shit shit...dyb krise.
Avatar billede resten Nybegynder
26. januar 2002 - 22:33 #6
så gå ind i systemgendanelse og anuller den sidste systemrestore og se så hva der så sker.
Avatar billede pbudk Nybegynder
26. januar 2002 - 22:34 #7
Jeg havde engang samme problem med en Trial udgave ad Delphi. Jeg smed en mail til producenten og så fik jeg et nyt serienummer. Og vupti havde jeg 30 dage igen. Det er da et forsøg værd
Avatar billede icelands_ Nybegynder
26. januar 2002 - 23:10 #8
Ja, det med at gendanne systemet var også det jeg tænkte, så det har jeg gjort - har slettet alt der havde med exsys og corvid at gøre igen i registreringsdatabasen, kørt reg clean og installeret exsys i et andet directorie (selvom jeg i forvejen naturligvis havde slettet det første), men det virker stadig ikke - stadig 0 dages prøvetid tilbage. Så nu prøver jeg at sende en mail afsted til producenten for at se, om de forbarmer sig over mig - problemet er nok at jeg så først får en nøgle på mandag, og så får jeg godt nok store problemer med at kunne nå at aflevere et ordentligt system.
Avatar billede resten Nybegynder
26. januar 2002 - 23:14 #9
hva så hvis du gendanner programmet en uge eller bare et par dage til bage og så indstaler programmet igen det må du næsten kunne?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. januar 2002 - 23:16 #10
programmører er smartere end som så, de gør det svært at snyde og man skal være knaldhamrende god, hvis man skal dreje dem en knap ;o)
Avatar billede icelands_ Nybegynder
26. januar 2002 - 23:20 #11
Jeg har prøvet at gendanne systemet helt tilbage fra i onsdags, men det hjælper heller ikke. Nu har jeg smidt en mail afsted til Exsys :-) Men det er godt nok deprimerende.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. januar 2002 - 23:21 #12
resten> det gamle trick duer ikke mere, den har man også regnet ud ;o)
Avatar billede hugobart Nybegynder
27. januar 2002 - 07:47 #13
Vild guees men prøv at sætte dato 20 dage tilbage i din windows!
Avatar billede stormtrack Nybegynder
27. januar 2002 - 09:34 #14
Jeg tror ikke du fik fjernet det hele i regisstreringsdatabasen...

Når jeg skal slette noget i regedit plejer jeg at søge på producentens navn, på appliktionens navn og alt hvad der kan have med programmet at gøre. Det er vigtigt at få det hele med for at win ikke skal kalde programmet. prøv en gang til, men brug ctrl+b (starter søgning) og brug F3 til at hoppe til den næste streng med den værdi du søger

Jacob
Avatar billede icelands_ Nybegynder
27. januar 2002 - 09:39 #15
Jacob - jeg har søgt via ctrl+f efter både producentens navn og programmets navn, altså corvid og exsys og slettet alt dertilhørende (og brugt F3 til at søge videre på). Datoen har jeg også sat en måned tilbage, så står der programmet vil løbe i 30 dage - du har 0 dage tilbage (oprindeligt skulle der stå programmet vil løbe i 0 dage - du har 0 dage tilbage), så det hjælper heller ikke, desværre.
Avatar billede icelands_ Nybegynder
14. februar 2002 - 12:37 #16
Jeg gjorde som du sagde pbudk, og jeg har fået en ny nøgle fra exsys, så tusind tak. Undskyld det tog noget tid før jeg svarede igen, men det har sgu været ret hektisk. Men tag lige at lav et svar, og du får de 200 point :-).
Avatar billede pbudk Nybegynder
14. februar 2002 - 13:25 #17
godt det hjalp