Avatar billede c.h. Nybegynder
05. maj 2000 - 19:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændring i registry

I registry under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express kan man ændre teksten til titellinien i Outlook Express.
Kan man skrive ligeså meget man vil eller er der et maks. antal tegn?
Er det der man ændrer titellinien på alle computere med Outlook Express eller kan det ligge et andet sted hos folk med nyere udgaver af O.E.
eller win 98 / 00 i stedet for 95 som jeg har ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2000 - 20:01 #1
Hvad hedder den Key du skal oprette for at ændre titlen ?? Så skal jeg nok fortælle dig om det virker i Windows 2000 Professional
Avatar billede c.h. Nybegynder
05. maj 2000 - 21:17 #2
Jeg skal ikke oprette noget. Jeg ændrer blot værdien i den eksisterende ved navn WindowTitle.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2000 - 22:54 #3
Så kan jeg til din information fortælle at den eksisterer ikke i Win 2K Prof.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2000 - 22:58 #4
Endvidere kan jeg fortælle at det ikke virker her hos mig i Win 2K..

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express]
"WindowTitle"="Microsoft Mail"

hjælper ikke noget..
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
08. maj 2000 - 15:30 #5
Selvfølgelig kan man også ændre overskriften på Outlook Express i W2k Prof. Problemet er nu blot, at det er OE 5 der benyttes (jeg gætter på, at c.h. har OE 4). Det betyder, at der kan skiftes mellem forskellige identiteter. Hver identitet oprettes som en nøgle under HKEY_CURRENT_USER\Identities

De forskellige identiteter får mærkelige navne, fx hedder en af mine {C4934881-23AD-4FDF-AAF4-7E5120C33337}. Hvis jeg så kigger i HKEY_CURRENT_USER\Identities\{C4934881-23AD-4FDF-AAF4-7E5120C33337} ligger der en nøgle der hedder Username. Det er i den nøgle der står, hvad brugeren hedder på normalt dansk/engelsk i stedet for blot {C4934881-23AD-4FDF-AAF4-7E5120C33337}.

Hvis man så graver sig længere ned i "mapperne" kommer man til HKEY_CURRENT_USER\Identities\{C4934881-23AD-4FDF-AAF4-7E5120C33337}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0 hvor man så kan prøve, at oprette en nøgle der hedder WindowTitle. I den kan man så skrive hvad der skal stå i titellinien i OE 5.

Det er altså lidt sværere at ændre titellinien i W2k (skyldes OE 5) end i Win95. Men det kan sagtens lade sig gøre!

Så var der spørgsmålet med længden af WindowTitle. Der er ingen begrænsninger. Den eneste begrænsning ligger i, hvor stor du vil lave din registreringsdatabase! Du kan altså sagtens lave en titellinie på 200 tegn, problemet er så blot, at OE ikke kan vise det hele. Det skyldes ikke manglende vilje fra OE's side, men skærmopløsningen. Titellinien kan selvfølgelig ikke være bredere end skærmen, så titellinieteksten bliver blot skåret af, ved hjælp af tre punktumer (...). Den kan altså laves så lang du ønsker, men vinduets størelse kan skære noget af teksten!

Til sidst vil du gerne vide, om det er ligemeget hvilken Windows der anvendes. Det er det! Men det er ikke ligemeget hvilken version af OE der anvendes, som beskrevet tidligere. Men alle OE 4 gemmer indstillingen samme sted, og alle OE 5 gemmer den samme sted. Så er der kun det med brugerne i OE 5.

Håber det var nok svar...
Avatar billede c.h. Nybegynder
08. maj 2000 - 19:56 #6
Jo, jeg har ganske rigtigt OE 4
Grunden til at jeg blev interesseret i dette spørgsmål er at da jeg installerede Opasia-internet kom der en lille kommentar i titellinien. Men udfra ovenstående vil jeg gætte på at det samme ikke hænder hos OE 5 brugere.
Er det korrekt? Hvis ikke, hvordan kan de gøre det (svar kun på denne del hvis det er enkelt :-) )?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
08. maj 2000 - 21:23 #7
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået spørgsmålet rigtigt. Men her har du svart på det som jeg har forstået:

Det er ikke særlig svært at tjecke om det er OE 4 eller OE 5 der er installeret på computeren. Hvis det så er OE 4 der er installeret, ændrer de i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express Hvis det er OE 5 der er installeret kan de fx vælge kun at ændre i HKEY_CURRENT_USER\Identities\{C4934881-23AD-4FDF-AAF4-7E5120C33337}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0 (som er standardprofilen) eller i alle der hedder noget med HKEY_CURRENT_USER\Identities\***\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

Håber det var det du mente, men ellers må du jo lige sige til...
Avatar billede c.h. Nybegynder
08. maj 2000 - 22:16 #8
Det var lige præcis det jeg mente.
Tak for svarene.