Avatar billede tast Nybegynder
05. maj 2000 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Er den god nok?

Jeg har kik på en bærbar som jeg skal bruge til at programere C++ på.

Er denne computer stor nok rent mhz messigt til at håndterre compiler programmer til c++?

Bærbar:Compaq LTE 5000, 75 Mhz Intel processor, 40 MB ram.

Eller er den alt for lille?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. maj 2000 - 16:53 #1
Mhz mæssigt er den tilstrækkelig - dog må den heller ikke være mindre! Problemet ligger i din RAM! Min. 64 gerne 128 MB - så den er lidt i underkanten!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede pelvis Nybegynder
05. maj 2000 - 16:53 #2
Efter min erfaring skal der ikke en ret stor processor til de fleste programerings programmer så du kan roligt købe den computer hvis den ellers er billig nok!!
God fornøjelse
Avatar billede steffen Nybegynder
05. maj 2000 - 20:13 #3
Visual C++ Enterprise fylder vel godt 1 gigabyte med lidt MSDN ved - men c++ compilere fås naturligvis mindre :-)

Og den er iøvrigt ikke for sjov med 75mhz ..

Bare en tanke.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. maj 2000 - 21:57 #4
Med JBuilder som er lavet til java, hvilket ligner meget C++ programmer, kræver ekstremt meget RAM!!!!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede tast Nybegynder
05. maj 2000 - 22:13 #5
Er det overhovedet muligt at køre med de 75 mhz og 40 mb ram, hvis man altså bare skal lave mindre programmer.
Hva med prisen 2700,- er det en urimelig pris foe en sådanne comp?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. maj 2000 - 22:26 #6
Det er en okay pris! Ikke billigt ikke dyrt - det er jo en bærbar Compaq! Programmerne kan godt afvikles, så tag du bare den hvis den ser godt ud.
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. maj 2000 - 23:03 #7
Kan du ikke få lov til at prøve den inden du køber ?

Installer C++ og kompiler et program og kør det. Så får du selv syn for sagen.

Umiddelbart virker den som en sløv satan der bare burde blive kylet ad h. til, men for 2700.- kan man jo godt overveje det. Og hvis den nu ikke virker, så kan du jo altid bruge den til W95 og internet exp. Telelinien er alligevel ikke hurtig nok til at følge med.
Avatar billede tlbdk Nybegynder
08. maj 2000 - 00:15 #8
til linux burde det være nok.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. maj 2000 - 22:25 #9
KØB DEN IKKE!

Du vil blive SÅ skuffet! Jeg har arbejdet med Delphi på en 166MHz, 80 MB RAM. - det er langsommere end en snegl.

Køb en ny! mindst 400MHz 64/128 MB RAM.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
09. maj 2000 - 22:33 #10
Hvis du ikke skal bruge store grafiske programmer som C++ Builder, så er den mere end riglig sammen med Win95. Grafiske programmer vil nok blive compileret meget langsomt...

Mvh/
Asmodeus