Avatar billede tha-man Nybegynder
25. januar 2002 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

4 computer til 1 adsl forbindelse

Jeg har TCD bredbånd 256/128 og vil godt sætte 4 computer til den. er der nogle der ved hvordan det gøres? og hvad der koster alt i alt sådan ca.
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
25. januar 2002 - 22:54 #1
Lytter lige med... Står i samme situation :o)
Avatar billede cwd Nybegynder
25. januar 2002 - 22:58 #2
hvis du vil ofre lidt penge er det nok nemmest (og bedst) at købe en router http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-router.asp

Eller købe så du har 4 dynamiske ip adresser,
Eller bruge winroute eller Internet Sharing på en af maskinerne!
Avatar billede smiske Nybegynder
25. januar 2002 - 23:03 #3
Sidder du med et modem er den billigste løsning helt sikkert at købe dig en HUB/Switch og sætte din primære computer (Den som modemet sidder i) op som gatewauy for de andre computere.

Har du derimod intet mod at ofre lidt penge på foretagendet vil jeg også anbefale køb af en Router og en Switch og så smække dem sammen den vej igennem.

Sidstnævnte er den mest optimale, men også den dyreste, det vil sige omkring 1500 kr.
Førstnævnte er dog også nem at sætte op, den har bare den "ulempe" at den computer som dit modem sidder i skal være tændt og online for at de andre kan komme på.  Men kan du leve med det, er det den billigste løsning på dit problem.
Vælger du den første løsning skal du have fat i et program a la "WinGate" så din primære computer står som gateway for de andre.  Derefter sætter du de andre til at connecte til Internettet via den.

Skal jeg uddybe lidt mere så sig til :o)

//Henrik
Avatar billede tumben Novice
26. januar 2002 - 01:07 #4
Hvad har du ..hvis det er bredbåndsADSL..med et siemensmodem..og et skilefilter...så skal du bare købe en 5 ports switch...og sætte hver enkelt PC op til auto registrering af instillinger af IP og DNS..

...og så selvfølgelig lige sikre dig at du har 4 dynamiske IP adresser fra teledanmark (du får 2 med i købet) ..2 ekstra 20kr om måneden.

intet andet..1 netkort i hver.og allle pcér er uafhængige af hinanden..(om de er tændt eller ej)
Avatar billede tha-man Nybegynder
26. januar 2002 - 01:15 #5
Hvad Koster en 5 ports switch
Avatar billede zabber Nybegynder
26. januar 2002 - 10:46 #6
http://www.edbpriser.dk  HUSK SWITCHEN SKAL VÆRE MED UPLINK 2 STK EKSTRA IP 10 KR MÅNED
Avatar billede zabber Nybegynder
26. januar 2002 - 11:37 #7
UPS Jeg glemte gør som Tumpen har skrevet det virker. Jeg har selv 4 st pc
på samme måder med switch , det er da det nemmeste switcen koster fra 500 kr En hub kan også bruges husk de skal kunne køre 10/100
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
26. januar 2002 - 12:47 #8
Okay!! - Har en router, vidste bare ikke hvad jeg skulle bruge den til! men nu gør jeg :o)
Avatar billede krohn Praktikant
29. januar 2002 - 01:08 #9
Bestil 2 ekstra dynamiske ip adresser hos TDC ca 20 kr pr. måned, køb en hub kan fås fra 395 kr.... Så er det bare at sætte modem >> hub >> computer, hvis det er et x-kabel så skal det i uplink på huben..
Du kan også købe en router 800 - 1000 kr en hub til 395 eller en swich den er lidt dyre
Så er det modem >> router >> hub /swich >> computre
En fordel ved en router er at du kan lukke for de porte du ikke skal bruge