Avatar billede kiiim Nybegynder
25. januar 2002 - 22:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

fjern xp

At det skal være så svært fatter jeg ikke... nå...
Men jeg skal altså have fjernet XP, og det vil jeg gerne gøre ved at formatere det drive den ligger på. Men hvis jeg højreklikker på drevet og siger "formater", vil den ikke...
Så der er jo nok en anden måde DET skal gøres på...

Jeg har ikke en pind forstand på windows - så det skal gerne skæres ud i pap! fuldstændigt! ellers fatter jeg det ikke.

HHHHHJJJJÆÆÆÆLLLPPPPPP !!!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 22:38 #1
http://www.eksperten.dk/spm/163720

læs lige restens svar her - det tror jeg vil hjælpe :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 22:39 #2
P.s. Hvis du kan bruge mit svar - skal point selvfølgelig gå til resten :)
Avatar billede smiske Nybegynder
25. januar 2002 - 22:44 #3
Nu siger du højreklikker på drevet, er det dit C drev du snakker om???  Kører du kun med XP på din computer???

Er ovenstående tilfældet er du lidt galt på den :o)  Du skal istedet lave en startdiskette eller boote fra en cd rom og så formatere dit drev ude i DOS.

Men, skriv lige om du kun kører med XP :o)

//Henrik
Avatar billede coool.dk Nybegynder
25. januar 2002 - 22:48 #4
Man kan ikke formatere det drev win ligge i DET ER LIDT som en fejl sikring mod pilfingre...
hent Diskmanager og formater det der i...
Finder link 2 sek..
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
25. januar 2002 - 22:52 #5
Hvordan er opstartssoftwaren på din computer sat sammen?

Hvordan vil du formatere? - er det fra en anden partition (og styresystem) du formaterer din XP-partition  - Hvis den partition XP ligger på er din hoved boot-partition, så kan den ikke formateres før du har valgt en anden boot-partition.

Du kan under alle omstændigheder ikke formatere det drev XP ligger på fra selve winXP - så skal du starte med at installere f.eks. win2k fra dit CD-drev og så vælge at det skal ligge på harddisken som XP lå på, men at denne skal formateres først

Den gode gamle med at gå ud i kommandoprompten og skrive format c: virker jo kun hvis du booter fra en win95/98/ME startdiskette
Avatar billede coool.dk Nybegynder
25. januar 2002 - 22:55 #6
Ahh SCHEISE kan ikke finde det skide LINK :( DAMN!!
Avatar billede kapla Nybegynder
25. januar 2002 - 22:58 #7
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 23:05 #8
Avatar billede kiiim Nybegynder
25. januar 2002 - 23:27 #9
hej...
tak for svarerne - nu har jeg et par ting at prøve!

Ja, jeg køre med XP på C drevet (og det er det eneste styresystem jeg har pt)...

mht DiskManager... så har jeg altså ikke lige 60$ til at købe det... :-)
Avatar billede smiske Nybegynder
25. januar 2002 - 23:38 #10
Så er det der dit problem er, du kan ikke formatere det drev du bruger inde fra WIndows.  Så, smid en Win98 eller ligende i cd rom drevet, sæt den til at boote derfra og formater så din HD enten under den nye instalation eller via fdisk :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
25. januar 2002 - 23:39 #11
Hvis du kører med NTFS under Xp skal du ind i Fdisk og skrive :Fdisk /mbr før det virker, husk det :o)

Ellers er det lige ud af landevejen :o)

//Henrik
Avatar billede onki Nybegynder
26. januar 2002 - 00:21 #12
Boot på cd-rommen.

Ved valgmulighederne tryk "F10" for at komme til komandoprompten.
skriv "map" afslut med enter.
Skriv "C:" afslut med enter.
Skriv "format c: /fs:fat32" afslut med enter
Avatar billede kiiim Nybegynder
26. januar 2002 - 02:02 #13
AAARRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!

*suk* Ja, undskyld det pludselige udbrud... Jeg fik formateret min c drev... ja faktisk røg hele harddisken - fuldstændig ved et uheld (heldivis var alt taget backup af)...
Min computer er en Medion, og det er tysk, og pludselig stod jeg inde i noget underligt noget, og blev bedt om at gøre nogle valg på tysk (jeg kan ikke ét ord tysk)... men der var noget om partitioner... sååååå... Og det endte altså med at jeg havde en fuldstændig tom computer...
Og gudhjælpemig om ikke der IKKE fulgte en windows cd med computerne, kun en restore cd... som nu ikke duede! Typisk.

Så nu er jeg tilbage med XP !!!  *crap*

XP fungere såment også okay, det eneste problem er at der ikke findes en driver til min scanner i XP-version... og jeg er meget afhængig af min scanner...

Aner ikke hvad jeg skal gøre... har brug for at få ME tilbage.

Men tak allesammen... ville ønske jeg kunne give jer alle points.
Avatar billede schaadt Nybegynder
26. januar 2002 - 17:56 #14
du kan sætte en startdiskette fra win 98 i a: og start computeren. start den uden cd rom nar den er buudet færdig skriver du format C:
det er da nemt
Avatar billede schaadt Nybegynder
26. januar 2002 - 18:00 #15
hvad er det for en scanner du har. er det en musket 1200 usb? eller hvilken en
Avatar billede kiiim Nybegynder
26. januar 2002 - 20:03 #16
det er en Amitech 210 USB ...
Avatar billede kiiim Nybegynder
15. januar 2003 - 10:54 #17
jaja