Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 18:48 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

XP Installering

Hai eksperter :)
Jeg har lige formateret mit C drev, og vil nu installere XP, som jeg lige har købt...
Jeg gør, som jeg altid har gjort.. starter putteren op  med en stardiskete, siger ja til cd-support, og går ind under E: drevet (cd-romdrevet)
når der så står E:> el. hvad der nu står.. skriver jeg gjorde, dengang jeg sku installere mit gamle ME:
INSTALL, og cd-rom drevet gir sig til at køre, men den siger så at det er en forkert kommando...
Jeg har prøvet med ME, og der dur det godt nok, men jeg gider ik til først at installere ME, og så updatere den til XP d vil tage en krig.... HVad skal jeg skrive.. Det må være noget andet end INSTALL når det gælder XP???

Det må gerne gå lidt stærk :)
//impact
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 18:49 #1
Der er 2 muligheder ang Installationen af windows xp men dog kun en måde at afindstalerer windows xp:

Installationen og afindstalationen af Windows XP foregår faktisk ved at benytte samme fremgangs måde.
ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater (afindstalation) og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her

Under installationen får du mulighed for at vælge hvilket drev XP skal installeres på. Det er muligt at installerer
Windows XP sammen med et andet Windows, hvis du ønsker det. Du får så en bootmenu i opstarten hvor du kan vælge system.

Du skal også tage stilling til hvilket filsystem du vil have - om det skal være NTFS eller FAT32 dog kan du konverter til ntfs
efter endt indstalation (Convert C: /FS:NTFS) skrives i kør/run.

Under installationen vil du også blive bedt om at angive et password for Administrator (kun Pro).
konfigurering af internetforbindelse (med modem) kan også gøres under installationen. Der skal oprettes bruger/brugere.
Bemærk at alle brugere som standard får administratorstatus. Endelig kan du aktiverer Windows XP via nettet
(Windows Product Activation).

Og her er den nemmeste måde at lægge windows xp ind og som jeg helt klart anbefaler hvis folk ikke er helt sikre inde i bios
ang at sætte den til at boote op på deres cdrom.
Med windows xp cden følger et udmærket stykke værktøj der kan klarer indstalationen helt aftomatisk og grunden til de færste bruger det
er at det ligger godt gemt.
På windows xp cden ligger det under support\tools\deploy.cab filer af tyben cab er komprimeret men eks winzip klarer fint at åbne dem.
Herinde ligger en række værktøjer der tybpisk bliver brugt af netværksadministratorer til indstalation.
Men den fil jeg\vi er indtreseret i hedder setupmgr.exe og det er åbenbart Microsofts måde at forkorte setup maneger på.
På dansk kaldes programmet for Windows indstalationsstyring.
Kopier filen til harddisken og dobbeltklik på den for at starte den herefter er det bare at svare på de spørgsmål der stilles trin for trin.
Og hvis du vil være smart skal du huske at vælge FULDT AUTOMATISERET når programmet spørger om bruger medvirken for så bliver
du fri for at side ved din pc og svare på de spørgsmål som kommer under vejs den times tid det tager at indstalerer windows xp.
Husk også at vælge indstalation fra cd i det efterfølgende trin.
Indtast alle nødvendige oplysninger og gem dem på en aldmindlig diskette Den skal hedde winnt.sif.
Herefter er indstalationen af windows xp blot et spørgsmål om at sætte cden og disketten med indstalationsoplysningerne i
computeren og starte procuduren.
Resten sker automatisk og du kan nu bruge den næste time på sofaen :-)
Du skal dog være opmærksom at hvis du bruger dette tip vil windows xp slette alle dine dataer på din harddisk så sørg for at tage backop
af alle di filer du vil gemme inden du går i gang med at indstaler på din computer du kan også bruge lidt tid på at læse den readme-fil som
ligger i samme folder som indstalationsprogrammet.
Og sørg for at gemme disketten med indstalationsoplysninger da du kan få glæde af den senere hvis du skal genindstalerer windows xp.

resten/
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 18:50 #2
argh.. mega fej..
Fra E:> eller hvad der nu står.. Så skriver jeg bare som jeg gjorde, dengang jeg sku installere mit game Milenium: INSTALL.....  osv.
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 18:50 #3
Næstegang laver du dette under katagori xp :-)
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 18:54 #4
Det du siger med sætte min bios til at boot op.. hvad mener du met det??
Jeg synes sq det virker pisse kompliceret det her!!!!
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 18:55 #5
Din bios skal være sat til first bootdevice men ellers hent de bootdisketter og boot op på dem 6 stk ialt.
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 18:56 #6
hvordan er det nu jeg kommer ud i bios.. hvad er det jeg trykker ved start er d delete?
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 18:58 #7
jeg tror da ikke jeg har 6 disketer!! det må sq da ku gøre næmere!
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 19:01 #8
HALLO ER DU HER???? JEG ER IK HELT MED PAA HVAD NU MENER!!! :-)
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 19:06 #9
Prøv at læse hva det er jeg skriver.
for at komme ud i bios skal du genstarte og trykke på del knappen.
men ellers læs det sidste jeg skriver ang indstalering.
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 19:16 #10
Under 1. bootdevice kan jeg vælge mellem
LS-120
Zip-100
Atapi-100
og så Legacy-floppy som den stod på fra starten..
Hvilken skal det være for at den booter fra CD??
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 19:18 #11
hør her hva helved har du gang i opretter 2 spørgsmål og afviser mig tror du jeg er dum.
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 19:20 #12
sorry..... jeg kunne bare ikke helt forstå hvad du mente, og tænkte du nok ikke gad en noob som mig mere... Lover at hvis jeg finder ud af det her ved din hjælp, så har du tjent 40 point :)--
sry!
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 19:21 #13
jeg skal ikke ha nogen point fra dig behold dem selv.
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 19:24 #14
plzzz.. svar mig!!!
Jeg troede jo du var skredet og ik gad spørgsmålet mere, hvad skulle jeg gøre så? Jeg skal jo installeret d skide XP!!! plzz be a m8!
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 19:27 #15
så gør som jeg skriver.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
25. januar 2002 - 19:41 #16
Du gør da bare som Resten siger...

For at boote op på cd'en, skal du gå ind i Bios (tryk del under opstart) der efter vælger du nr. 2 (det er det hvert fald hos mig), som hedder et eller andet med CMOS. Der inde finder du et sted hvor der står et eller endet med Boot og værdien måske er sådan her: C,CDROM,A Så trykker du på pageup/-down indtil værdien er: CDROM,C,A eller en anden hvor CDROM er først. Så genstarter du og indstallere som Resten har skrevet.
HUSK at ændre det tilbage til en hvor 'C' er først, efter du er færdig med at installere.
Avatar billede sg-impact Nybegynder
25. januar 2002 - 19:45 #17
måske jeg ville haf fattet Resten's svar, hvis han lærte og stave ordentligt og sætte lidt punktummer ?
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 19:55 #18
Javel ja jeg kan se m-koldsgaard scored lidt nemme point.
og til dig sg-impact hvis du nu haved taget dig sammen og haft en smule tålmod små 4 minutter så haved der ikke været alt det her bøvl.
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 19:56 #19
m-koldsgaard> husk også at lave et svar her http://www.eksperten.dk/spm/163731
nu du har haft alt det besvær så skal du da ikke snydes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 20:06 #20
sg-impact> "måske jeg ville haf fattet Resten's svar, hvis han lærte og stave ordentligt og sætte lidt punktummer ?"

NU kan jeg sgu ikke dy mig mere: Hvad helvede er det du laver??? Restens forklaring er god nok - ja måske der mangler et ellet to punktummer - og hvad så??? Meningen var ikke til at tage fejl af!!!

m-koldsgaard> Du skriver selv at han skal gøre som resten siger - dit er i øvrigt bare en ultrakort version af det resten skriver - og så laver du det alligevel som et svar... tsk stk... du skylder resten 30 point.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
25. januar 2002 - 20:20 #21
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
25. januar 2002 - 20:24 #22
john_stigers - jeg uddybede bare det med boot så sg-impact kunne forstå det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 20:36 #23
m-koldsgaard> For mig at se var det forklaret så selv min oldempor kunne forstå det.