Avatar billede jimmidreng Nybegynder
05. maj 2000 - 00:08 Der er 38 kommentarer og
2 løsninger

Kritik ønskes af WWW.DANSKWAP.DK

Siden åbner efter weekenden, men lidt BEFORE LAUNCH kritik kunne rigtig godt bruges.

Klik evt. på Wap-Poster.

Det er mest layoutet jeg godt kunne tænke mig vurderet!

På forhånd tak for hjælpen.

/Jimmi

Sitet er: <A Href="www.DanskWap.dk</A>" target="_blank">http://www.danskwap.dk">www.DanskWap.dk</A>
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
05. maj 2000 - 00:09 #1
Ok, html behøves ikke. ;-)
Man lærer mens man lever!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 00:27 #2
Ja, det er da vældig pænt, men hvad kan det bruges til?

Din Wap-poster har en kant på til venstre og foroven i nogle browsere. Jeg forstår
stadig ikke formålet med den.

Hvad med at udskyde åbningen til der er noget indhold på siden?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 00:29 #3
Nå ja, hvis du går "Tilbage til Danskwap" fra chat-siden, så har du et
frameproblem - prøv selv?
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
05. maj 2000 - 00:48 #4
Det var jo en design vurdering jeg ville have, indholdet kommer selvfølgelig på inden åbningen!
Fedt at åbne en site uden indhold...

Woops det med chatten havde jeg ikke lige luret!
Den skal selvfølgelig rettes. No Problemo.

Hmm, det med kanten i Wap Posteren skyldes åbenbart at det ikke er alle browsere der acceptere 0 margin, jeg lurer lige en løsning.

/Jimmi

Avatar billede koep Nybegynder
05. maj 2000 - 00:56 #5
Meget pænt design men kan man gå ind på siden via en WAP telefon?
Avatar billede mpj Nybegynder
05. maj 2000 - 00:58 #6
Designet kan jeg gost lide...
Mobiltelefonen i hjørnet er en gos ting...!
Ret god side...
Skil menuen op med evt. nogle punkter, dden skailler sig lidt ud synes jeg...
sådan (til nøds)
<li>
fsgfafg
</li>
ellers brug en grafik knap!
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2000 - 01:03 #7
Design: Kedelige farver, hvis man skal kunne se siten på en mobilttelefon. Ikke særlig brugervenlige. Mørk tekst og lys baggrund eller bliver det svært at læse. Disse sider er da også for store, De skal da Wappes ned i størrelse hvis siden skal leve op til overskriften.

Wapposter med den load tid. Nej det kan da ikke være til mobil, den Site er lavet. I må altså på den igen.

Karakter 7 @ 13
Avatar billede design Nybegynder
05. maj 2000 - 01:03 #8
ditto her: pænt design, men
D - a - n - s - k - W - a - p
i titlen, det er noget mærkeligt noget.
Logoet er heller ikke særligt godt.
Hvordan mon siden ser ud i wap? Man kunne lave en wap-emulator på siden, så folk kan se hvordan det er at bruge wap. Så er man nogenlunde sikker på at ingen vil købe wap-telefoner, når nu de har set at webben er opfundet.
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
05. maj 2000 - 09:39 #9
http://www.gelon.net - Wapemulator
Avatar billede prod-gla Nybegynder
05. maj 2000 - 09:50 #10
Det ser ikke ud til at man kan gå ind på den via wap.

Hvad skal man bruge en wap side til som man ikke kan se via WAP??
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
05. maj 2000 - 13:52 #11
Ok planen er den at der kommer subdomains på, som alle kører WML til WAP:

spil.danskwap.dk
notesblok.danskwap.dk

Og nej, selvfølgelig er den ikke lavet til at se i en mobil!

Sitet www.danskwap.dk er kun http interfacet.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
05. maj 2000 - 13:54 #12
kharder>>>

Den tid kommer nok, hvor man kan se Flash i en mobil, men ved du overhovedet hvad du snakker om?
Avatar billede martin100 Nybegynder
05. maj 2000 - 15:43 #13
flot design .....  9 @ 13

mvh/

martin mortensen
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2000 - 18:16 #14
<< jimmidreng >>

Okay .. øhh lige en ting om jeres link til www.snot.dk ... det kræver user:pass for at få adgang ... !!???
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
05. maj 2000 - 18:16 #15
Design>>>
Du har ret, D - A - N osv. er noget gylle, det ryger en tur!
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
05. maj 2000 - 18:17 #16
tdaugaard>>
Sorry, det var noget jeg fandt på. Jeg aner ikke hvem der ejer www.snot.dk!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2000 - 18:21 #17
<< jimmidreng >>
*lol* Nåå .. det var måske bare en slags Dummy link for at vise hvordan det vil se ud med et link der??

Ellers er det et totalt fedt design ... og logoet er også fedt nok lavet.

Farverne passer helt fint sammen.

Alt i alt synes jeg den er til et 10 tal! (@ 13 bare for en god ordens skyld :))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2000 - 18:32 #18
<< design >>

Vedr.
"Så er man nogenlunde sikker på at ingen vil købe wap-telefoner, når nu de har set at webben er opfundet."

Nåå .. du har måske altid din bærbare med og din mobil tlf. med data adgang så du liige kan gå på internettet... ??

Personligt ville jeg ikke købe en WAP telefon før en gang til næste år, da det jo er ligesom da HTML blev udviklet:

Det understøtter alt for lidt (med hensyn til tags/funktioner) etc.
Når først de kommer med noget lidt mere normalt og flere mobil telefoner med farve display (som en af Siemens tlf.'erne) så bliver det højst sandsynligt ligefrem en fornøjelse at bruge WAP.

Men indtil da, så vil jeg hellere bruge min penge på f.eks. en Nokia 8210 ... 7110'ern er godt nok 1.500 kr. billigere, men den er for stor og klappen er da for grim for slet ikke at tale om tasterne der føles som om de næsten er vandtætte..

Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2000 - 08:49 #19
Hej jimmidreng

Jeg ved som bruger hvad jeg taler om. Den vuderiing, som jeg giver skal ses som en bruger vudering, så hvis du ikke kan acceptere en brugervudereing, hvem i alverden vil du så lave de Site til? Til dig selv og din egen fornøjelse? Der bliver ikke meget øknomi og sponssor støtte en en sådan Site.

Vi er en del som har brugt tid på at kikke på Din elendige Site, og har givet nogle bud, også afvise du blot vores arbejde. Min tillægsvudering er, at du må være forholdsvis ny her på eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2000 - 08:58 #20
Selve titlen på din site relatere til, at det er en wabbaseret Site, og selv om den måkse kun skal tjene til indgang til andre wabSite, så skal den også kunne ses i wab, hvis den skal have nogen fremtid. Hvad angår flash til wab, ja så er det på vej. Tag og få fat i en god rådgiver inden du/i fortsætter med den Site, hvis den skal have nogen mulighed iblandt de store. Endvidere, er det også en stor sandsynlighed, at wab kun er en meget midlertidig fænomen, da der allerede findes mobiltelefoner, som kan vise almindelige website.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. maj 2000 - 10:57 #21
<< kharder >>

Hvilke telefon kan vise almindelige websites ??
Den må sku da koste et pænt stykke over 20.000 .. ??
Så skal der jo være ihvertfald mindst 256 farvers display...
Avatar billede koep Nybegynder
07. maj 2000 - 11:03 #22
Hej Thomas

jeg mener faktisk Nokia 9110 kan vise normale sider!

Hilsen Kristian
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2000 - 11:06 #23
Som koep skriver.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2000 - 11:08 #24
Prisen mener jeg er omkring de kr. 4.000,00
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. maj 2000 - 11:13 #25
Kan 9110'eren vise normale web sites ?? Okay ... det troede jeg ikke .. hvad faen har de så lavet WAP for ?? Det må være sådan et "lad-os-se-om-vi-kan-lave-det" projekt så..
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2000 - 11:57 #26
Det er lige præcis hvad eksperterne rund om siger. Wap er kun midlertidig. Så spørgsmålet er om det overhoved kommer rigtig i gang.
Avatar billede mpj Nybegynder
07. maj 2000 - 12:02 #27
Kharder>>
"Vi er en del som har brugt tid på at kikke på Din elendige Site, og har givet nogle bud, også afvise du blot vores arbejde. Min tillægsvudering er, at du må være forholdsvis ny her på eksperten.
"

Jepper!!
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2000 - 13:21 #28
Min Nå jeg viste ikke jeg havde en mpj! må jeg få et URL for jeg har det ikke!
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2000 - 10:06 #29
Alternativet til wap: Psion Revo til en pris på kr. 3.495,00 i Telebutikken.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. maj 2000 - 15:12 #30
<< kharder >>
Det er også lidt af en pris for at have Internettet med "i lommen"..

Desuden tror jeg sagtens du kan få den billigere end i Telebutikken .. (har dog ikke lige noget konkret eksempel)
Avatar billede mpj Nybegynder
09. maj 2000 - 16:52 #31
URL???
Til hvad?
Avatar billede koep Nybegynder
09. maj 2000 - 17:17 #32
mpj > du siger at det er hans side at du har kigget på og det forstår han ikke for det er ikke hans side og ikke ham der har oprettet spørgsmålet!!!

Er du lidt tungnem!

Samtidig skal det siges at jeg har set kharder på eksperten meget lang tid og at han "næsten" altid har været seriøs
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
09. maj 2000 - 17:26 #33
Både Nokia 9000 og 9110 kan vise websider, men det ser ikke for fikst ud... Hvis man f.eks. åbner jubii står der bare en lang liste med tekst og links, krydret med lidt billeder.

Bare lidt irrelevant info :O)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. maj 2000 - 17:36 #34
<< cocolumbo >>
Hvor mange farver kan 9000/9110 vise ??
Avatar billede mpj Nybegynder
09. maj 2000 - 17:52 #35
Det var jo ikke Til Kharder det jeg skrev!
Kharder var utilfreds med det han skrev og jeg skrev bare at jeg mente det samme om jimmidrengen!!
Andet er det ikke!

MPJ
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
09. maj 2000 - 17:57 #36
to... brun og mørkegrøn :O)

Det er et s/h lcd display
Avatar billede mpj Nybegynder
09. maj 2000 - 18:14 #37
det forstod i nok ikke!

ERGO:
JEG MNER DET SAMME SOM KHARDER!
Sådan skal det forstås!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. maj 2000 - 19:22 #38
<< cocolumbo >>

SKOD!!!
Avatar billede koep Nybegynder
09. maj 2000 - 22:04 #39
mpj >

OK så må du meget undskylde
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2000 - 22:56 #40
Mpj undskyld jeg fik det indtryk af din kommentar, at du havde kikket på en Site som jeg skulle have lavet. Nu forstår jeg, det var et Sitat. sorry