Avatar billede desdic Nybegynder
10. juni 1999 - 00:45 Der er 15 kommentarer

Win98 som gateway

jeg har en lille intranet med 2 maskiner.. en linux og en 98. min 98 har modem og det vil jeg gerne kunne udnytte .. hvordan gør det det???

Mvh
Kim
Avatar billede desdic Nybegynder
10. juni 1999 - 00:46 #1
Intranet
Avatar billede janbb Juniormester
10. juni 1999 - 00:58 #2
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet?Har
det noget og gøre med en server?.
Avatar billede chruker Nybegynder
10. juni 1999 - 01:04 #3
Prøv evt. med programmer som Winproxy og WinGate
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 01:34 #4
winroute er 10 gange bedre....
Avatar billede chruker Nybegynder
10. juni 1999 - 02:25 #5
cyberesben:

Hvilket licens har det ?  Freeware, shareware, PD
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 12:40 #6
shareware....

http://www.winroute.com

søg efter winroute her på eksperten så kan du læse hvordan jeg sætter det op.....
Avatar billede chris Nybegynder
10. juni 1999 - 23:23 #7
I den Nye Win98 Se  (som er udkommet i dag) findes den funktion du søger. At dele et modem over et lille netværk.
Det kan være at det også kan D/L.
MS påstår ihvertfald at man kan opgradere sin win98 med alle de nye komponenter som er findes i Win98 SE (Second Edition)
Se lige præsis den funktion du søger her : http://www.microsoft.com/windows98/usingwindows/work/articles/906network/Connectshare.asp

Mvh
Chris
Avatar billede desdic Nybegynder
11. juni 1999 - 11:23 #8
jeg har prøvet wingate og det kræver at jeg installere et stykke klient software på linux maskinen og.. tja .. det kan man ikke ..

mvh
Kim
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 12:52 #9
desdic>> brug winroute
Avatar billede chruker Nybegynder
11. juni 1999 - 23:39 #10
Jeg har kun prøvet WinProxy med to Windows maskiner.

Skulle jeg på nettet med min Linux maskine, gennem en proxy på min Windows maskine, ville jeg nok blive nødt til også at konfigurere en route på Linux maskinen.
Avatar billede kahlier Nybegynder
18. juni 1999 - 09:53 #11
Du Skal ikke klient software til wingate.

Men jeg kan kun give Cyberesben rat i at winroute er et fedt program.
Avatar billede cybermike Nybegynder
02. juli 1999 - 02:18 #12
Forkert!
du behøver IKKE noget client software!

I netscape(eller hvad du nu bruger) på linux maskinen, skal du bare sætte den til at bruge Win98 maskinen som proxy server, angiv Win98 maskinens ip som proxy server adresse!

Den teknik bruger jeg selv!

Min far kører Wingate på win95 og jeg bruger win98 med min fars(10.0.1.1) som proxy server!

mvh Mikkel
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:10 #13
cybermike>> det er 10 gange smartere i winroute, der sætter du bare din TCP IP stack op til at bruge serveren som gateway
Avatar billede veronique Nybegynder
28. januar 2000 - 23:14 #14
nej internet share er et program der skal instaleres på begge maskiner der efter genstarter du og så virker alt både icq mail og spil surfe o.s.v
jeg sender det gerne til dig hvis du vil.
fluke@it.dk
Avatar billede woolbox Nybegynder
26. oktober 2000 - 21:42 #15
Jeg ville mene at SyGate (http://www.sybergen.com/products/gate_ov.htm) er det bedste bud. Jeg har længe kæmpet med Internet-sharing og SyGate er hamrende nemt at sætte op, og serverens ip-nummer (på netkortet) bruges som default gateway og dns på klienterne ... perfekt!