Avatar billede lakse Nybegynder
25. januar 2002 - 14:17 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

700 point: Plextor brænder ikke Audio filer....

Vi prøver igen....
Er der slet ikke nogen som har haft samme problem.
Efter upgrade til win xp kan jeg ikke brænde Audio filer mere.
Alm. data går ok, men ikke wav og mp3.
Aspi er opdateret
Chipset er opdateret
Bios er opdateret
Firmware er opdateret.

Hvad er der galt??
Jeg skal bruge den brænder NU

Plextor 8432A
Avatar billede lakse Nybegynder
25. januar 2002 - 14:17 #1
Fejl i overskrift...jeg ville ellers godt give 700 point men må ikke???
Avatar billede n00b Nybegynder
25. januar 2002 - 14:18 #2
Nej det er pga der ENDELIG er kommet styr på pointene
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 14:18 #3
Brug Windows mediaplayer til det samme ellers brug nero burn fra 5,5.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 14:20 #4
Brænderprogram????
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
25. januar 2002 - 14:21 #5
Bruger du Plextools, Nero eller det der integrerede skidt i XP til at braende med??

/JB
Avatar billede jones_net Nybegynder
25. januar 2002 - 14:21 #6
Brug Nero Burner. Den konverterer selv dine MP3 til audio:-)

/J
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
25. januar 2002 - 14:27 #7
Jep...osse mit svar, det var jo derfor jeg spurgte! :)

/JB
Avatar billede lakse Nybegynder
25. januar 2002 - 14:35 #8
Jeg kan ikke bruge nero 5.5.5.1
Den gør bare ned og cracher maskinen.
Easy cd creator kommer med en fejl under test brændingen. Og disse fejl henviser ikke til noget konkret på roxio´s hjemme side.
Windows Media player cracher også computeren.

Kan man ikke disable windows media player som brænde program?
Avatar billede lakse Nybegynder
25. januar 2002 - 14:37 #9
Jeg har fundet der hvor man slår det fra..:=)
Avatar billede pr4nk Nybegynder
25. januar 2002 - 14:39 #10
fedt
Avatar billede lakse Nybegynder
25. januar 2002 - 14:43 #11
n00b/  Jeg kan ikke se hvorfor du har et problem med at uddele flere point end 200???
Hvis man har et mega problem er det sku da den eneste måde at få folk til at vågne op på.
Men jeg kan godt se hvorfor de har lavet om på det....det er jo netop fordi de vil have os til at bruge Sharkforum...for her tjener de jo penge.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
25. januar 2002 - 14:48 #12
Giver Lakse ret!
BTW, har du opdateret din Easy cd creator til XP compatible version?

/JB
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
25. januar 2002 - 14:50 #13
Ellers skriv en mail til support@plextor.be

Vi har haft lidt boevl med XP i den seneste tid.

/JB
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 14:52 #14
Dem der halser efter 700 point og svarer er som regel dem der ikke har forstand på det. Vi andre kommer uanset om det er 7 eller 700 point. Men man kan ikke forvente at folk smider alt i hænderne og styrter til hjælp.
Avatar billede lakse Nybegynder
25. januar 2002 - 15:17 #15
Rolig nu....el_barto
Man er så vidt jeg ved ikke tvunget til at aflevere sine point hvis ikke det har afhjulpet problemet...så nej...de der ikke ved noget men tror de ved noget ..får altså ingen point.
Og JB/jeg har prøvet med den nye version til xp..uden held.
Jeg faldt lige over en artikel i en newsgroup, hvor de beskriver at man skal disable en service der hedder IMAPI CD-Burning COM Service.
Det skulle efter sigende få andre brændeprogrammer til at køre mere stabilt og starte dem hurtigere op.
Desuden skal man prøve at køre Nero som en Windows 2000 application....jeg tester lige. OG HUSK DER ER KOMMET EN NY NERO 5.5.7.2 den skulle virke.
Nero har tilkendegjort at de HAR problemer med XP og at de arbejder på en Patch.
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 15:34 #16
el_barto> for en gangs skyld er vi 2 enig *s*
Og derfor kom jeg også kun med en kommentar og som alting plejer så kommer folk med svar som tilnærmelsesvis ligner min kommentar men pyt.
Hvis du ikke kan bruge hverken nero eller wmp så er der noget meget galt med din puter.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
25. januar 2002 - 16:45 #17
Tror du ikke det er din brænder som er defekt.

En af mine venner havde samme problem med en USB brænder.
Den kunne ikke brænde musik cd'er, den gik ned når den skulle brænde musik cder. Vi prøvede både på Mac og på Pc men, fejlen var der stadig.
Nu har han fået byttet den til en anden, som godt kan brænde musik.
Avatar billede blackie Nybegynder
25. januar 2002 - 17:21 #18
Jeg vil gerne hjælpe, hvis jeg kan, du kan hente en update til easy Creator fra ftp://62.243.77.211 brugernavn: lakse og password: eksperten, men jeg lover ikke, det virker og jeg vil heller ikke have nogen point, det er jo helt tosset med de point, det drejer sig om at hjælpe hinanden og få erfaringer med disse spørgsmål og svar og ikke at være den "BEDSTE".
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 21:28 #19
Hvilken version af Easy CD Creator bruger du? Hvis det er version 4.x kan du godt droppe det. Den virker IKKE under winxp og der er ikke nogen patch så den vil kunne virke under winxp.
Avatar billede lakse Nybegynder
26. januar 2002 - 11:32 #20
blackie/ Tak for din hjælp, men jeg har afinstalleret Easy CD ny, og netop lige færdig testet den helt nye Nero 5.5.7.2...uden held.
Jeg har ligeledes prøvet at bruge brænderen på en anden comp. og der virker alt som det skal.
Næste test må jo så være at teste en ny brænder på min comp.
Jeg begynder mere og mere at tillægge skylden mit bundkort.
Det er fra asus ..P2B som i sin tid også skulle opgrades med ny bios bare for at kunne understøtte win 2000.
Måske er det her problemet ligger. Men der er ikke nye driver til chipsettet.
Jeg vil gi jer ret i at selve pointsystemet ikke skal være grundlaget for eksperten, men netop det at vi skal kunne lære hinanden noget mere inden for denne stadigt voksende IT verden.
De version jeg har prøvet af brænderprogrammer har alle været de nyeste.
Avatar billede lakse Nybegynder
26. januar 2002 - 11:34 #21
Lige en tilføjelse.....
Efter jeg har opgradet til Nero 5.5.7.2 kan jeg heller ikke brænde alm. data mere.
Jeg prøvede også at sætte brændehastigheden til 4x
´hmmm...det begynder at lugte lidt....
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2002 - 12:49 #22
lakse> HVIS NU DU GAD AT SVARE PÅ VORES SPØRGSMÅL, VILLE DET VÆRE EN STOR HJÆLP!!!

Kommentar fra john_stigers
25/01-2002 21:28:38    Hvilken version af Easy CD Creator bruger du? Hvis det er version 4.x kan du godt droppe det. Den virker IKKE under winxp og der er ikke nogen patch så den vil kunne virke under winxp.
Avatar billede lakse Nybegynder
07. februar 2002 - 19:21 #23
John_stigers/ Det er den nyeste version og det virker heller ikke.
Avatar billede blackie Nybegynder
07. februar 2002 - 20:00 #24
Hvordan sidder din brænder, den skal sidde som sekundær master og din cd rom drev skal sidde som primær slave, gør de det?
Avatar billede lakse Nybegynder
10. februar 2002 - 17:42 #25
Blackie/ de sider som følg:
HD 1 = Master på primær controller
CD = Slave på primær controller
HD 2 = Master på sekundær controller
Brænder = slave på sekundær controller

det burde da virker på samme måde her?
Avatar billede blackie Nybegynder
10. februar 2002 - 19:44 #26
Nej, det virker ikke.

Det skal være:

Primær master : = Harddisk 1
Primær slave  : = Cd ROM drev

Sekundær master : = Brænder
Sekundær slave  : harddisk 2
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2002 - 19:48 #27
Hvis det skal være rigtigt godt skal det være:

Primær master : = Harddisk 1
Primær slave  : = harddisk 2

Sekundær master : = Brænder
Sekundær slave  : = Cd-rom drev
Avatar billede blackie Nybegynder
11. februar 2002 - 08:43 #28
john_stigers-> Det er da muligt, at det også kører.
Det vigtigste er at brænderen sidder, som Sekundær Master og det gør den i begge vores forslag.
Avatar billede blackie Nybegynder
11. februar 2002 - 08:46 #29
john_stigers-> Hvorfor egentlig er det rigtigt godt, er det fordi dataoverførelsen fra cd rom drevet forbliver på samme forbindelse (lakridsbånd) til brænderen, eller hvad?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2002 - 21:07 #30
blackie> Lige netop - datastrømmen skulle (i teorien) blive mere stabil, men dette er ikke undersøgt til fulde :)
Avatar billede lakse Nybegynder
11. februar 2002 - 21:12 #31
Jamen så vil jeg da prøve det ....hvis i har ret får i begge to 50 point ekstra:=)
jeg kigger på det i morgen aften da jeg arbejder lige pt.
Tak fordi i gider blive ved med at fejlsøge for mig:=)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2002 - 21:13 #32
lakse> det er derfor vi er her :)
Avatar billede blackie Nybegynder
11. februar 2002 - 21:22 #33
john_stigers-> Det virker logisk nok set, når man tænker over det.
Og vi har da ret ik'? ;-}
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2002 - 21:42 #34
Blackie> jo da ;)
Avatar billede lakse Nybegynder
12. februar 2002 - 18:14 #35
Så..nu har jeg skilt hele maskinen og startet fra bunden.
Jeg har sat alle enheder som John beskriver. Og det virker stadig ikke.
Tror i det kan have noget at gøre med at jeg havde win 2000 på computeren før på min c partition, og at jeg bare nøjedes med at slette C:/ og installerede win xp på den. Alle referencerne til mine programmer er jo herefter ikke korrekte mere?
Skal jeg måske prøve at geninstallere Nero burn endnu engang?
Avatar billede lakse Nybegynder
12. februar 2002 - 18:17 #36
Det skal lige nævnes at min "Used Buffer" indeksering ikke stod på 99-100 % før med win 2000 som den gør nu. Her lån den konstant på ca. 25-35 %
Jeg har taget et screen dump som i kan se, men kan jo ikke uploade det her?
Avatar billede blackie Nybegynder
12. februar 2002 - 19:08 #37
Det virker stadig ikke, siger du, er det, at du ikke kan brænde audio filer eller hvad?
Prøv at afinstallere brænder programmerne og installere dem igen efter du har lavet dine ændringer.
Avatar billede lakse Nybegynder
14. februar 2002 - 18:00 #38
Jeg har leget lidt mere med det og kan nu brænde med 1X.
Ved de andre hastigheder fryser computeren og skal genstartes...nogle gange laver den buffer underrun.
Avatar billede blackie Nybegynder
14. februar 2002 - 18:10 #39
Virkede det før under win 2000?
Avatar billede blackie Nybegynder
14. februar 2002 - 18:18 #40
Prøv at lukke noget af alt det ned du har kørende i hukommelsen, når du brænder og evt. defragmenter din harddisk.
Avatar billede lakse Nybegynder
18. februar 2002 - 17:23 #41
OK..nu er det galt igen. Den fryser igen igen. Jeg har lukket alt det jeg kunne og defragmenteret.
Det virkede perfekt i win 2000 hvor min burn buffer ikke kom meget  over 25-30 %.
Nu er det ligesom om den ikke kan fylde bufferen hurtigt nok...den køre konstant på 99-100%.

Anyway...jeg har taget en drastisk beslutning...Jeg køber en ny computer. Gider ikke bøvle mere med den her gamle kværn. Har desuden også mulighed for at få en af mine venner som bor i USA til at sende mig det nye geforce 4 4600 kort som her i danmark koster ca. 4200 kr. Derovre koster det kun 2800 kr.
Så nu gør jeg det:=)

Ellers tak for jeres indsats.
Avatar billede blackie Nybegynder
18. februar 2002 - 18:11 #42
Tak for jeres indsats.
Hold da op, siger jeg bare..............................
Håber det virker for dig med en ny computer.;-}
Avatar billede lakse Nybegynder
06. maj 2002 - 10:23 #43
Ny info:
Jeg er gået tilbage til Win2000.
Det virker nemlig perfekt.